قائم مقام مجمع ایران نوشت با مدیرکل صداوسیمای فارس دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار قائم مقام مجمع ایران نوشت با بیان اینکه نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت از سال ۹۲ به عنوان مجموعه‌ای مردمی با هدف تنظیم گری بین حاکمیت و صنعت نوشت افزار راه اندازی شد، گفت: نمایشگاه ایران نوشت برای سومین سال متوالی است که در شیراز برگزار می‌شود و ۱۸۰۰ قلم در صنعت نوشت افزار بدون محتوای معارض در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

محمدامین قربانعلی افزود: نمایشگاه ایران نوشت با هدف ذائقه سازی و ارائه محصولات تولید داخل با کیفیت و قیمت مناسب و کمترین حاشیه سود به شهروندان خدمات می‌دهد.

او با قدردانی از تلاش‌های صداوسیمای فارس برای حمایت از نمایشگاه نوشت افزار ایران نوشت ابراز امیدواری کرد امسال نیز پررنگ‌تر از سال‌های گذشته این نمایشگاه از قاب رسانه ملی و شبکه فارس روی آنتن رود.

دبیر نمایشگاه ایران نوشت ابراز داشت: این نمایشگاه از دوم شهریور تا ششم مهرماه در مجتمع رفاه، واقع در چهار راه خلدبرین جنب پارک خلدبرین از ساعت ۱۰ تا ۲۲ برای بازدید علاقمندان دایر است.

قربانعلی با بیان اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید تمام لوازم مورد نیاز دانش آموزان و دانشجویان از قبیل انواع نوشت افزار، دفتر، کلاسور، مدادرنگی، کیف و جامدادی، ظرف غذا همه از تولیدات داخل کشور است، افزود: نوشت‌افزار یکی از کالا‌های اساسی فرهنگی برای گروه سنی کودک و نوجوان است و تاثیر بسزایی در شکل‌گیری شخصیت و تعیین جهان‌بینی و سبک زندگی و هویت آن‌ها ایفا می‌کند.

قربانعلی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه ایران نوشت محصولاتی با مضامین مذهبی، شهدا و شخصیت‌های ایرانی ارائه می‌شود.

عضو هیات مدیره مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی تصریح کرد: افزایش سهم نوشت افزار ایرانی و محصولات فرهنگی تولید داخل کشور در سبد خرید خانواده‌ها از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

به گفته قربانعلی اوایل دهه ۹۰ بیشتر نوشت افزار‌های کشور وارداتی بود، اما در حال حاضر سهم نوشت افزار ایرانی از ۱۰ درصد به بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است.

دبیر نمایشگاه ایران نوشت با بیان اینکه در سال‌های گذشته نمایشگاه نوشت افزار ایرانی- اسلامی تنها در تهران برگزار می‌شد، ابراز داشت: امسال سومین سالی است که این نمایشگاه در شیراز برپا شده و در روز‌های آینده نظیر این نمایشگاه در شهر‌های تهران، مشهد، تبریز، یزد، اصفهان و قم برگزار خواهد شد.

او یادآور شد: برپایی نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی یکی از کار‌های فرهنگی ارزشمند برای تقویت باور‌های ملی و مذهبی نسل آینده است.

قربانعلی با اشاره به اینکه دانش آموزان آینده سازان این مرز و بوم هستند، گفت: قطعا استادان دانشگاه، مهندسان و پزشکانی که از همان ابتدا از نظر اعتقادی و هویت ملی و دینی باورمند شده و اعتقادات قوی‌تر و عمیق تری داشته باشند قطعا برای عمران و آبادی و توسعه کشور خود بیشتر تلاش خواهند کرد.

مدیرکل صداوسیمای فارس هم گفت: از تمام ظرفیت‌های برنامه سازی در حوزه مختلف تولید پیام در صداوسیمای فارس برای پوشش این نمایشگاه استفاده خواهد شد.

رئوف ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه از قاب رسانه ملی و شبکه فارس در مدت زمان برپایی آن بخوبی انعکاس داده شود.

اولین و دومین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی- اسلامی ایران نوشت در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و مجتمع فخرآباد در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برپا شد که مورد استقبال کم نظیر مردم شهر شیراز و استان فارس قرار گرفت. ارگان‌های دولتی فارس اعم از؛ استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد سلامی، اداره صنعت، معدن و تجارت، معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، اداره کل آموزش پرورش و صدا و سیمای فارس در برپایی این نمایشگاه مشارکت و همکاری می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار