در دیدار مدیران کل صدا و سیما و زندان‌های استان فارس بر ضرورت فعالیت مؤثر روابط عمومی‌ها در جهت انعکاس خدمات و دستاورد‌های دستگاه‌های نظام در خدمت به مردم و جهاد تبیین بمنظور ارتقای آگاهی آنان تاکید شد. 

اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندان‌های فارس در این نشست با بیان اینکه در مجموعه زندان‌ها روزانه بیش از ۱۶۰ خدمت به زندانی ارائه می‌شود، گفت: تلاش مجموعه زندان بانی این است که علاوه بر اعمال موثر مجازات مجرمان فرصت احیا و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه را فراهم سازد و ضمن باز اجتماعی سازی زندانی سیاست‌های کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری را با استفاده از همه ظرفیت‌ها و در راستای ارتقا امنیت و آسایش آحاد جامعه محقق سازد.

او، استان فارس را به تبع تقسیمات کشوری، دارای بیشترین تعداد زندان در سطح کشور معرفی کرد و اظهار کرد: این مهم مسئولیت ما را در اصلاح و تربیت مجرمان و صیانت از امنیت مردم در مواجهه با جامعه جرم بسیار بالا برده است.

عضو شورای قضایی استان فارس گفت: ما علاوه بر انعکاس خدمات که موجب افزایش اعتماد مردم می‌شود نیازمندیم در حوزه پیشگیری از وقوع جرم خصوصاً در حوزه جرایم غیر عمد و مالی که متاسفانه فارس بالاترین تعداد این زندانیان را داراست فعالیت‌های اطلاع رسانی و اغنایی داشته باشیم و برای منظور آماده هرگونه همکاری با صدا و سیما بر اساس شاخص‌های این سازمان هستیم. 

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس هم گفت: زندان دارای سوژه‌های مختلفی است که بیان و انعکاس موثر و هدفمند آن می‌تواند پیشگیری‌های اجتماعی از جرم و سلامت رفتاری جامعه را ارتقا بخشد.

رئوف گفت: صدا و سیما به عنوان روابط عمومی نظام در تلاش است تا بر اساس اقدامات مردم پایه رویداد‌ها و اخبار را متناسب با عناصر هفتگانه خبری ارزش‌های خبری پوشش دهد و در این راستا به فعالیت موثر و کیفی روابط عمومی‌های دستگاه‌های مختلف توجه دارد.

نماینده ارشد رسانه ملی در استان فارس گفت: صدا و سیما می‌تواند با مشارکت زندان محتوا‌هایی را تولید و انعکاس دهد که دانش حقوقی اجتماعی و پیشگیری از آسیب مردم را افزایش دهد.

او، اقدامات اصلاحی و تربیتی جاری در زندان‌ها را در حوزه رعایت حقوق شهروندی و توانمندسازی زندانیان و همچنین خدمات انجمن‌های حمایت زندانیان و ستاد‌های دیه را قابل توجه توصیف کرد و افزود: انعکاس هدفمنده اخبار و فعالیت‌های نظام زندانبانی در اصلاح و تربیت مجرمان موجب پذیرش افراد باز اجتماعی شده و همچنین ارتقا سرمایه اجتماعی در نزد مردم خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار