مدیرکل میراث فرهنگی فارس بر لزوم توسعه و ترویج صنایع دستی تاکید کرد و گفت: ضروری است هر چه سریع‌تر در هر یک از شهرستان‌های استان، خانه‌های صنایع دستی ایجاد شود.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در حاشیه برگزاری رویداد آموزشی صنایع دستی در خانه صنایع دستی سعادت در شیراز با بیان اینکه در حال حاضر در برخی از شهرستان‌های استان شاهد فعالیت خانه‌های صنایع دستی هستیم، اظهار کرد: باید در همه شهرستان‌های فارس یک یا چند خانه صنایع دستی ایجاد شود تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این حوزه به درستی معرفی شود.

 او به تنوع و تعدد تولیدات و محصولات صنایع‌دستی فارس اشاره کرد و گفت: توسعه و ترویج و همچنین احیای صنایع دستی منسوخ شده و در حال فراموشی یک ضرورت است و بی تردید با ایجاد خانه‌های صنایع دستی در شهرستان‌ها این مهم اتفاق می‌افتد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: بی تردید با آموزش جوامع محلی و ترویج و تولید صنایع دستی رونق اقتصاد مناطق شکل می‌گیرد و یکی از راهکار‌ها برای توسعه این حوزه برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های صنایع دستی است.

میراث فرهنگی تمام قد از سرمایه گذاران برای ایجاد خانه و بازارچه‌های دائمی صنایع دستی حمایت می‌کند

ثابت اقلیدی با بیان اینکه میراث فرهنگی تمام قد از سرمایه گذاران برای ایجاد خانه و بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در فارس حمایت می‌کند، از سرمایه گذاران خواست برای رونق و توسعه و ترویج صنایع دستی گام‌های مؤثرتری را در این استان بردارند.

او، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری برنامه‌ها و رویداد‌های آموزشی صنایع دستی در خانه‌های صنایع دستی فارس، تصریح کرد: این برنامه‌های آموزشی - تخصصی با حضور اساتید برجسته و با هدف آشناسازی علاقه‌مندان به تولیدات و محصولات صنایع‌دستی فارس در خانه سعادت یکی از خانه‌های صنایع دستی شیراز به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی افزود: این رویداد با محوریت آموزش هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی فارس به عموم علاقه‌مندان و در ۹ رشته تخصصی صنایع‌دستی شامل رشته‌های خاتم‌کاری، قلم‌زنی، پیکرتراش، منبت، نگارگری، کاشی هفت‌رنگ، زیورآلات، خراطی، رودوزی سنتی برگزار می‌شود.

 او اضافه کرد: همه علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان در این کارگاه‌های هفتگی شرکت کنند و از نزدیک با نحوه ساخت این محصولات هنری آشنا شوند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به برگزاری سومین جشنواره بین المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز، بیان کرد: برگزاری رویداد‌ها و پیش همایش‌های سومین جشنواره بین المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در فارس ادامه دارد و برگزاری این دوره‌های آموزشی تخصصی با رویکرد توسعه و ترویج صنایع دستی در خانه‌های صنایع دستی شیراز و فارس از این دست پیش رویداد‌های جشنواره مذکور است.

کارگاه آموزشی صنایع دستی پنج شنبه گذشته در خانه صنایع دستی سعادت در شیراز برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار