مدیرکل میراث فرهنگی فارس از ایجاد مسیر دسترسی گردشگری برای کاخ اردشیر فیروزآباد خبر داد و گفت: به زودی این بنای جهانی نورپردازی خواهد شد.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس امروز در حاشیه بازدید از اثر جهانی کاخ اردشیر (آتشکده) فیروزآباد اظهار کرد: طبق برنامه ریزی‌ها و برآورد‌های انجام شده ایجاد بهترین مسیر دسترسی گردشگری برای این اثر جهانی در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر بهترین مسیر گردشگری در این مجموعه ارزشمند جهانی انتخاب می‌شود، افزود: به زودی این بنای جهانی (آتشکده) نورپردازی خواهد شد و ساماندهی و پاکسازی برکه نزدیک این بنا صورت می‌گیرد.

ثابت اقلیدی ادامه داد: طی ۳ ماه آینده عملیات اجرایی و تکمیل این طرح نیز به پایان خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، با اشاره به اعتبار ۴۳ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های حفاظتی، مرمتی و ساماندهی میراث جهانی منظر باستان‌شناسی ساسانی، گفت: با اجرای این طرح‌ها به زودی شاهد تحولات چشمگیر و بزرگی در حوزه مرمت و حفاظت این محور جهانی خواهیم بود.

او گفت: طی ماه‌های اخیر ساماندهی، بهسازی، مرمت و ایجاد مسیر دسترسی این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

امروز مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه در سفر یک روزه به شهرستان فیروزآباد طی بازدید‌های میدانی روند فعالیت‌های انجام شده در محور ساسانی فارس به ویژه عملیات اجرایی کاخ اردشیر را مورد ارزیابی قرار دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.