مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی امروز از انجمن خیریه پژواک در تبریز بازدید کرد.

اعضای انجمن خیریه پژواک در جلسه بررسی مسائل و مشکلات این انجمن ،بر آموزش ،اطلاع رسانی و آگاهی بخشی آحاد جامعه برای شناخت به موقع و پیشگیری از این بیماری تاکید کردند.

رضایی آگاهی بخشی و شناخت کافی از بیماری‌های خاص از جمله سرطان را بسیار مهم و حیاتی دانست و در جهت عملیاتی کردن این مهم  ۳ نکته اصلی محتوای خوب  پرداخت این برنامه‌ها و اثر گذاری آنها بر مردم و نحوه ترغیب مردم به همکاری و تعاون درخصوص بیماری سرطان را در فرهنگ سازی و تولید برنامه‌هایی برای آگاهی بخشی عنوان کرد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی به جایگاه محوری تبریز در منطقه اشاره کرد و افزود: تبریز درخصوص کمک به بیماران سرطانی نیز باید به جایگاه محوری دست یابد و کمک به بیماران خاص و سرطانی یک کار انسان دوستانه است که در این خصوص اعلام همکاری و آمادگی می‌کنیم. 

مدیر عامل انجمن خیریه پژواک نیز در این جلسه این انجمن را یک نهاد کاملا مردمی و غیر دولتی دانست که بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار سرطانی را زیر پوشش دارد.

خازن به خدمات متفاوت انجمن که آنرا از سایر موسسات مردم نهاد متمایز می‌کند و کاری که روی زمین مانده و اهمیت داده نمی‌شود اشاره کرد و گفت: آموزش جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان کار مهمی ست که این انجمن به طور جد و مستمر در دست اجرا دارد و با تشکیل جلساتی در طول ماه در کارخانه‌ها ، مساجد ، نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی  به مردم سالم آگاهی بخشی و اطلاع رسانی می‌کنند.

وی غربالگری را موضوع دوم قابل اهیمت و در دستور کار این انجمن برشمرد که در بازه‌های زمانی مختلف سایر اعضای خانوار‌هایی که بیمار سرطانی دارند غربالگری شده و با تشخیص به موقع  و یا پیشگیری و درمان از هزینه‌های هنگفت که گاهی به متلاشی شدن خانواده منجر می‌شود جلوگیری به عمل می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار