مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از روز جمعه با ورود موج بارشی جدید به کشور شاهد کاهش نسبی دمای هوا و رگبار پراکنده باران خواهیم بود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه امشب در نواحی شرق و شمال شرق کشور شاهد رگبار پراکنده باران هستیم گفت: فردا در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی، سواحل شمالی کشور، ارتفاعات البرز، مناطق جنوبی کشور در استان‌های فارس، هرمزگان و کرمان در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب، رگبار پراکنده و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. شرایط  رگبار باران و وزش باد با شدت و ضعف تا آخر هفته تداوم دارد.

او اظهار کرد: روز  جمعه با عبور موجی از نوار شمالی کشور مجدداً در سواحل خزر، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های تهران، قزوین، البرز، سمنان و خراسان شمالی در ساعت‌های بعدازظهر، رگبارهای پراکنده پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: در پنج روز آینده مناطقی از نوار شرقی و مرکز در برخی از ساعت‌ها وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا دارند. همچنین، مناطق شرقی دریای عمان در پنج روز آینده مواج و متلاطم است.

ضیائیان همچنین  از هشدار هواشناسی در این بازه زمانی خبر داد و گفت: هشدار هواشناسی برای تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های موسمی در هفت استان، به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای روز سه‌شنبه (۲۳ مرداد) هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

او یاد آور شد :بر اساس این هشدار، رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید در پی فعالیت این سامانه رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: این سامانه در روز سه‌شنبه جنوب غرب کرمان، شرق و شمال و غرب هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات و دامنه در نیمه جنوبی اردبیل را در بر خواهد گرفت.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی  توضیح داد: در پی فعالیت این سامانه احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل‌گیری روان آب و سیلاب، وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی وجود دارد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار