مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا ۲۲ مرداد ماه تا ۵روز آینده شاهد وزش بادهای موسمی در نوار شرقی کشور خواهیم بود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه امشب و فردا دوشنبه ۲۲ مرداد  در نواحی شمال و شمال غرب کشور شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بودگفت: در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، برخی نقاط از استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز و خراسان شمالی در برخی ساعات افزایش ابر، رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه داد: در ۲ روز آینده در برخی نقاط از استان‌های فارس، جنوب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شرق و شمال شرق هرمزگان و جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار، رعدوبرق، باد شدید و در نقاط مستعد گردوخاک رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی توضیح داد: سه‌شنبه و چهارشنبه هم در شمال آذربایجان غربی و شرقی، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، نقاطی از فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق به همراه وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در ادامه تصریح کرد: در پنج روز آینده نوار شرقی کشور بادهای موسمی را خواهد داشت و در مناطق مرکزی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، در برخی ساعات باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

وی افزود: همچنین از امشب تا پایان هفته آب‌های شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و طی امروز و فردا دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار