سرپرست استانداری آذربایجان شرقی از کاهش میزان استقبال دانش آموزان از رشته ریاضی و فیزیک در استان خبر داد.

 تراب محمدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی خواستار ریشه یابی و آسیب شناسی موضوع عدم تمایل دانش آموزان و خانواده‌ها به رشته ریاضی و فیزیک در آذربایجان شرقی شد و گفت: باید توجه داشت که اساس این موضوع به مسائل فرهنگی ارتباط دارد.

وی با اشاره به اینکه اصلاح و تحول جامعه به دست آموزش و پرورش صورت می‌گیرد یادآور شد: این مجموعه باید در هدایت جامعه به مسیر درست فرهنگ سازی کرده و برنامه‌های میان مدت و بلند مدت داشته باشد.

تراب محمدی پرداخت سهم آموزش و پرورش از عوارض شهرداری توسط این مجموعه در استان را خواستار شد و گفت: شهرداری‌ها موظف هستند سهم سه درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهرداری را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در همین زمینه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی باید گزارشی از آخرین وضعیت پرداخت سه درصدی از عوارض شهرداری‌ها را تهیه و در جلسه بعدی ارائه کند.

تراب محمدی به مصوبه قبلی شورای آموزش و پرورش در خصوص تامین تجهیزات و امکانات هنرستان‌ها از طریق کارخانه‌ها و صنایع اشاره و اضافه کرد: این موضوع مهم باید پیگیری جدی شود.

سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه امسال پروژه مهر را ۲ ماه زودتر از سال‌های گذشته شروع کرده‌ایم گفت: تاکنون ثبت‌نام ۸۵ درصد از دانش‌آموزان استان نهایی و کلاس‌بندی ۹۴ درصد از دانش‌آموزان ثبت‌نامی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار