مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: با افزایش فضا‌های آموزشی در استان به میانگین سرانه فضای آموزشی کشور که ۵.۲۲ متر مربع است نزدیک شده ایم.

آقای فرهودی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آذرشهر با بیان اینکه در زمان حاضر سرانه فضای آموزشی استان آذربایجان شرقی ۵.۱۷ مترمربع است اظهار کرد: توجه به مناطقی که سرانه آموزشی پایینی دارند جزو سیاست‌ها و اولویت‌های دولت است و در استان نیز این سیاست دنبال می‌شود و مناطقی که سرانه آن‌ها از متوسط استانی پایین‌تر باشند مورد توجه بیشتر قرار می‌گیرند.

وی توسعه فضا‌های آموزشی را از اولویت‌های این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا بیشتر طرح‌های عمرانی و آموزشی در استان در شهرستان‌هایی اجرا می‌شود که از نظر سرانه آموزشی کم برخوردارند.

آقای فرهودی به سفر دوم رئیس جمهور به استان و اجرایی شدن ۷۰ درصد مصوبات فضا‌های آموزشی شهرستان آذرشهر در این سفر اشاره کرد و گفت: سه مدرسه با ۲۱ کلاس درس و هزینه کرد ۳۰۰ میلیارد ریال به آموزش و پرورش تحویل داده شد و تا پایان امسال نیز سه مدرسه با ۱۳ کلاس درس در مناطق گوگان و آذرشهر با هزینه کرد ۱۸۰ میلیارد ریال در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: از مجموع ۴۸۰ میلیارد ریالی که برای اجرای این طرح‌ها در شهرستان آذرشهر هزینه شده ۱۰۰ میلیارد ریال به همت خیران و بقیه از سوی دولت تامین شده است.

آقای فرهودی خاطرنشان کرد: اداره کل نوسازی استان آذربایجان شرقی در مرداد ماه امسال هشت میلیارد ریال تجهیزات به آموزش و پرورش آذرشهر و گوگان تحویل داد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان  آذربایجان شرقی با اشاره به سیاست اصلی این دستگاه مبنی بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام گفت: در مدت سه سال تمامی پروژه‌های نیمه تمام این حوزه را تکمیل خواهیم کرد و به آموزش و پرورش استان تحویل خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.