نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر پاسخ سخت و قاطع به گستاخی‌های رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: ضرورت مجازات سخت این رژیم کودک کش، ناشی و منبعث از هویت شیعی جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام احمد مطهری اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، مجازات سخت اسرائیل به دلیل شهادت اسماعیل هنیه را مطالبه مهم و اصلی مردم ایران و جبهه مقاومت خواند وگفت: شهید هنیه میهمان ایران اسلامی برای شرکت در مراسم رسمی بود که به شهادت رساندن وی با هیچ قاعده و موازین بین المللی مطابقت ندارد و باید رژیم اسرائیل به دلیل ارتکاب این جنایت به سختی تنبیه شود.

وی شکست‌های پی در پی ارتش اسرائیل در یمن، سوریه، لبنان و مقابل حماس را از دلایل اصلی گستاخی‌های این رژیم منحوس دانست و یادآور شد: سران این کشور جعلی در تلاشند با برخی اقدامات جنایت کارانه این شکست‌های خود را توجیه کرده و در بین افکار عمومی جهان خود را پیروز میدان نشان دهند.

حجت الاسلام مطهری اصل با تاکید بر اینکه وظیفه و رسالت اصلی جمهوری اسلامی ایران پاسخ محکم به این گستاخی‌های اسرائیل است، ادامه داد: باید توجه داشت که این حرکت ایران می‌تواند منجر به افزایش وحدت ملی و ارتقای امنیت ملی کشور شود ضمن اینکه هویت شیعی ما نیز اجازه نمی‌دهد در برابر این زیاده روی‌ها سکوت کنیم.

وی گفت: پاسخ به گستاخی‌های رژیم اسرائیل غاصب توانایی‌های دفاعی و تهاجمی جمهوری اسلامی ایران را به رخ آنها کشیده و نشان خواهد داد که نیرو‌های مسلح ما قدرت اول منطقه هستند و باید صهیونیست‌ها را سر جای خود نشاند.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به نزدیک‌تر شدن استقرار دولت چهاردهم و تعیین وزرای کابینه جدید، ابراز امیدواری کرد به زودی این دولت تشکیل و مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف حل و فصل شود.

حجت الاسلام مطهری اصل با تاکید بر حمایت همه جانبه از دولت چهاردهم، گفت: ما نیز با تمام توان و امکانات خود در خدمت دولت جدید هستیم.

وی از رییس جمهور خواست در انتخاب و معرفی همکاران و وزرای کابینه شاخص‌ها و معیار‌های مد نظر مقام رهبری را مورد توجه قرار داده و با این کار حمایت مردمی را برای دولت خود فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه دکتر پزشکیان جانشین شهید آیت الله رییسی است، گفت: بنده و شخص رییس جمهور جانشین دو شهید والامقام خدمت شده ایم که هر دوی آنها مورد توجه جدی مقام رهبری بودند و بار‌ها ایشان از این ۲ شهید ابراز رضایت کردند.

حجت الاسلام مطهری اصل گفت: بنده بدون تردید در جایگاه امامت جمعه تبریز ادامه دهنده مکتب شهید آل هاشم خواهم بود و از دکتر پزشکیان نیز انتظار می‌رود بدون توجه به مسایل حاشیه‌ای با توسل به ائمه اطهار (ع) راه شهید رییسی را تداوم بخشد.

وی به روز خبرنگار و سالروز شهادت صارمی برابر با ۱۷ مرداد اشاره و اظهار کرد: بیشتر خبرنگاران و اهالی رسانه را جوانان تشکیل می‌دهند و خوی این شغل و دوران جوانی انتقاد از مسئولان و سازمان‌ها است که باید از سوی مدیران با سعه صدر شنیده و پاسخ داده شود، چون تندخویی و عدم پذیرش انتقاد نمی‌تواند راه حلی برای رفع مشکلات باشد.

حجت الاسلام مطهری اصل ادامه داد: البته خبرنگاران نیز باید با تحلیل و تفسیر‌های قانع کننده و علمی مشکلات کشور را آشکار ساخته و از مسئولان مطالبه گری کنند، وگرنه ارایه اخبار و گزارش‌های نادرست به هیچ عنوان نمی‌تواند مسایل کشور را حل کند.

وی همچنین به راهپیمایی جهانی اربعین حسینی اشاره و اظهار کرد: این مراسم بزرگ‌ترین راهپیمایی معنوی جهان است که باید تمام دستگاه‌های دولتی، خدماتی و عمومی و همچنین بخش‌های غیردولتی دست در دست همه داده و شرایط حضور باشکوه مردم در این مراسم را ایجاد کنند.

امام جمعه تبریز راهپیمایی اربعین را معرفی شیعه و عنصر عدالت خواهی این مکتب عالی انسانی و اسلامی خواند.

برچسب ها: نمازجمعه ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.