اولین دوره طرح ملی مهارت افزایی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای پسران ۱۰ تا ۱۹ مرداد و برای دختران ۱۹ تا ۲۸ مرداد ماه در تبریز برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو امروز در مراسم اختتامیه دوره مهارت آموزی پسران  جمعیت جوان را سرمایه انسانی و ثروت بزرگ یک کشور اعلام کرد و گفت: زنجیره‌ای بنام زنجیره تامین یکپارچه آموزشی در مجلس تصویب شده است که بر اساس آن در پایان و نتیجه این زنجیره آموزشی  نیرو‌هایی با مهارت و بهره وری بالا در سیستم آموزشی و اشتغال کشور خواهیم داشت.

منادی با اشاره به اینکه یک سوم اقتصاد کشور باید از محل بهره وری تامین شود  به اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای مهارت سه درآمد پایدار در کشور و شعار یک دانشجو یک مهارت  ONE STUDENT ، ONE SKILL نیز اشاره کرد و افزود: مجلس در بحث مهارت تلاش‌های بسیاری داشته است تا ۵۰ درصد از نیرو‌های جوان و دانشگاهی دانش آموخته به سمت مهارت و بهره وری حرکت کنند. 

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای حادثه بالگرد در استان گفت: دانشگاه‌ها باید با توجه به نیاز کشور در زمینه اشتغالزایی  به نسل سوم و کارآفرین ارتقا یابند.

تراب محمدی اشتغال را یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان دانشگاه‌ها ذکر کرد و افزود: نیروی جوان دارای قدرت خلاقیت و ابتکار است و باید با ایده پردازی‌های درست این خلاقیت‌ها را به ایجاد شغل و درآمد‌های بالا تبدیل کرد و این اتفاق نمی‌افتد مگر با مهارت آموزی در کنار دانش آموختگی و نرخ بیکاری در کشور با مهارت افزایی ست که از بین خواهد رفت.

داداش زاده  معاون دانشجویی وزیر علوم تحقیقات و فناوری کشور درباره این دوره مهارت آموزش توضیح می‌دهد.

برچسب ها: مهارت آموزی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار