جانشین رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: در چهار ماه نخست امسال ۲۲۰ نفر در ۱۸۵ تصادف در جاده‌های استان جان خود را از دست دادند.

جانشین رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در چهار ماه نخست امسال ۲۲۰ نفر در ۱۸۵ تصادف در جاده‌های استان جان خود را از دست دادند، گفت: آمار تصادفات منجر به فوت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد و از لحاظ تعداد کشته شدگان ۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

سرهنگ امیر ارشد زاده در نشست کمیسون ایمنی راه‌های استان همچنین گفت: شمار مصدومان تصادفات رانندگی در جاده‌های استان در چهار ماه گذشته به سه هزار و ۵۴۷ نفر رسید که پنج درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.

وی، اظهارکرد: ۲۹ درصد عامل تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در استان در این مدت، تخطی از سرعت مطمئنه، ۲۷ درصد انحراف و تجاوز به چپ و ۲۲ درصد عدم توجه به جلو بوده است.

جانشین رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: نیمی از تصادفات فوتی جاده‌ای استان در چهار ماه نخست امسال در راه‌های اصلی، ۲۴ درصد راه‌های روستایی، ۱۷ درصد راه‌های فرعی و ۹ درصد در آزادراه‌ها روی داده است.

وی همچنین اعلام کرد: ۵۲ درصد جان باختگان سوانح رانندگی در جاده‌های استان در سر صحنه، ۴۷ درصد در بیمارستان و ۲ درصد در مسیر انتقال به مراکز درمانی فوت شده‌اند.

سرهنگ ارشد زاده گفت: کل تصادفات جاده‌ای استان در چهار ماه امسال ۹ هزار و ۴۹۹ فقره است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

جعفر رستمی مهر معاون نظارت بر توسعه راه‌های راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی هم اعلام کرد: ۱۳ طرح بزرگراهی به طول ۷۴۳ کیلومتر در استان در حال اجراست که تاکنون ۲۹۵ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار