سرپرست استانداری آذربایجان شرقی صبح امروز (پنج‌شنبه) به همراه معاونان و مدیران کل استانداری با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان با حجت‌الاسلام مطهری اصل دیدار و گفت‌‎وگو کرد.

 تراب محمدی در این دیدار، انتصاب حجت الاسلام مطهری به سمت نمایندگی ولی فقیه در استان را ظرفیتی بزرگ برای تبریز خواند و گفت: نقش آذربایجان در طول تاریخ ایران مهم و تعیین کننده است و هر جایی که آذربایجان به میدان آمده تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان در طول تاریخ دارای مردمانی بابصیرت بوده و همواره خود را ایران دانسته است افزود: تبریز و آذربایجان در سال ۱۳۵۶ هم با رهبری روحانیت مبارز نقش تعیین کننده‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

وی با اشاره به برگزاری چهار انتخابات در ماه‌های گذشته شامل انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، مرحله دوم انتخابات مجلس و دو مرحله انتخابات ریاست جمهوری، گفت: با همت عوامل اجرایی و نظارت و فعالیت بیش از ۵۰ هزار نفر، این انتخابات‌ها در کمال سلامت و امنیت برگزار شد.

وی با بیان اینکه امنیت در آذربایجان شرقی مردم پایه است، گفت: امنیت پایدار در استان برقرار بوده و با اشراف شبانه روزی تمام دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هیچ گونه مشکل امنیتی در استان وجود ندارد.

محمدی درخصوص آمادگی استان برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی هم گفت: ۵۴ موکب اربعین در استان فعال است که ۵۰ موکب دارای مجوز بوده و مابقی نیز در مرحله اخذ مجوز هستند.

وی افزود: پشتیبانی‌های لازم همچون تهیه و نقل و انتقال کالا‌ها و تجهیزات از استان به شهر‌های عراق انجام یافته است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این دیدار گفت: حوزه عمرانی استان شامل تعداد قابل توجهی از پروژه‌های ملی و منطقه است و آذربایجان شرقی به دلیل جایگاه ویژه‌ای که دارد، در حوزه آزادراه‌ها و راه‌آهن دارای نقش اساسی است.

جبارعلی ذاکری با اشاره به افتتاح سد قیزقلعه‌سی به عنوان بزرگترین پروژه آبی شمال غرب کشور، گفت: توسعه پایاب سد‌ها برای اولین بار با مشارکت مردم و جمعا به میزان ۲۰ هزار هکتار اجرایی شد که آثار آن در آینده نزدیک مشهود خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: زمانی که استان را تحویل گرفتیم نرخ بیکاری ۷/۸ بود و امروز با ثبت ۶۲ هزار و ۵۰۰ شغل تا پایان سال ۱۴۰۲ به رسیده است.

محمد کلامی  گفت: در دولت سیزدهم هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشده و ۷۰۰ واحد نیز به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی افزود: میزان سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی سال گذشته به ۳۸ میلیون دلار افزایش یافت.

وی افزود: با صدور …. مجوز ایجادی رتبه اول ایجاد واحد‌های جدید در کشور هستیم.

سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: آذربایجان شرقی ۲۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور‌های دیگر دارد که با هوشیاری نیرو‌های امنیتی و نظامی هیچ گونه تهدید سختی در این حوزه وجود ندارد.

مهراب داوری  تاکید کرد: امنیت پایدار باعث رونق حوزه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری است.

حجت الاسلام مطهری اصل نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز هم با تاکید بر اینکه حکمرانی اسلامی یک موضوع مهم و اساسی است، افزود: در ۳۵ سال گذشته رهبر انقلاب از تمامی دولت‌ها حمایت کرده‌اند، اما هر جایی که احتمال خدشه در ارکان حکومت وجود داشته در مقابل آن ایستاده اند؛ لذا نباید از این موضوع مهم غفلت شود.

وی گفت: بنا به فرموده رهبر انقلاب، اساس امروز کشور مسائل اقتصادی است و ما نیز وظیفه داریم در این راستا هر آنچه از دستمان بر می‌آید انجام دهیم.

وی گفت: اگر اختلاف بین مسئولان به جامعه کشانده شود، کار‌ها پیش نخواهد رفت و مدیران نباید خودشان را درگیر جزئیات و اختلافات سیاسی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار