نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد تشکیل دولت چهاردهم، گفت: امید است رییس جمهور منتخب وزرای متخصص، علاقه‌مند به پیشرفت کشور و متکی به نیرو‌های داخلی و جوان را مورد توجه قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز گفت: پس از شهدای خدمت، کشور با درایت رهبر معظم انقلاب بدون هیچ مشکلی اداره شد و امیدواریم دولت جدید نیز مثل دولت سیزدهم که پرتلاش و مورد رضایت رهبری بود به کار ادامه دهد.

موضوع فلسطین و غزه جهانی است

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه افزود: موضوع فلسطین و غزه جهانی است و همه باید از آن حمایت کنند.

وی گفت: البته در روز‌های گذشته حمله انصارالله یمن به یکی از برج‌های صهیونیستی منجر به تزلزل امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی شد و امید است این حلقه ایجاد شده بین انصارالله یمن، حزب‌الله و جوانان پرشور منجر به نابودی اسرائیل شود و به‌زودی شاهد اقامه نماز در قدس شریف باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایحان شرقی به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: بعد از دهه محرم، تمام دل‌ها دنبال زیارت اربعین است و همه ما مشتاق زیارت سیدالشهدا (ع) هستیم از این رو انتظار داریم دولت و دست‌اندر کاران، زیارت اربعین را تسهیل کنند تا این زیارت به خوبی برگزار شود.

خاموش کردن برق مصلای امام خمینی (ره) تبریز برای کاهش مصرف

مطهری اصل گفت: صرفه‌جویی در مصرف برق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است متأسفانه مصرف بهینه انرژی در کشور مراعات نمی‌شود و برای تامین برق خانگی برق صنایع قطع می‌شود.

وی ادامه داد: یک روز در هفته همه صنایع و معادن تعطیل می‌شود تا برق خانگی تأمین شود به طوری که هفته گذشته در استان ۹۰۰ مگاوات مصرف برق داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷.۵ درصدی داشت.

وی گفت: مردم فکر می‌کنند وقتی خاموشی نیست پس همه چیز حل است و مشکلی نیست در حالی که صنایع به‌خاطر این موضوع تعطیل می‌شود.

وی اضافه کرد: حتی خاموشی یک لامپ اضافه هم در تامین برق سایر بخش‌ها موثر است و نباید اسراف کنیم.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بود و با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی در ۹۰۰ پایگاه کل کشور نمازجمعه اقامه می‌شود، گفت: در ۳۸ پایگاه نمازجمعه در آذربایجان شرقی نماز جمعه اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول مشهوری، اظهار کرد: پنجم مردادماه مصادف با سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تهران در سال ۱۳۵۸ توسط آیت‌الله مرحوم طالقانی به امر امام رحمت‌الله است و فریضه نمازجمعه در قرآن به صورت اکید تأکید شده و آن زمان که کشور ما به ظاهر اسلامی بود ولی فریضه‌های زیادی به فراموشی سپرده شده بود، اما با درایت بنیان‌گذار انقلاب احیا شد.

برچسب ها: نمازجمعه ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.