مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از مشارکت ۵۴ موکب استان در خدمت رسانی به زائران پیاده روی اربعین خبر داد.

حجت الاسلام حسینی گفت:یکی از ماموریت‌های مهم و اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در ایام محرم و صفر هماهنگی و سازمان دهی موکب‌های عزاداری برای حضور پرشور و پررنگ در مراسم اربعین حسینی است که بر این اساس برنامه ریزی‌های لازم و کافی به انجام رسیده است.

وی از تشکیل و راه اندازی تعداد ۶ موکب رسانه‌ای برای پوشش کامل پیاده روی اربعین و انعکاس این رویداد تاریخی جهان اسلام و عالم تشیع خبر داد و افزود: تلاش برای بازتاب رسانه‌ای این مهم یکی از رسالت‌های بسیار محوری سازمان تبلیغات اسلامی و رسانه‌های گروهی است که باید تلاش شود ابعاد و زوایای مختلف این مهم در رسانه‌های مختلف انعکاس مناسبی داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی مستندسازی پیاده روی اربعین را یکی از مهمترین اهداف راه اندازی موکب‌های رسانه‌ای آذربایجان شرقی بیان و اظهار کرد: تبلیغات اسلامی استان نیز به اندازه وسع و امکانات خود برای خدمات رسانی به این موکب‌ها و تسهیل گری در حوزه فرهنگی و دینی از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد.

وی توجه به جامانده‌های اربعین حسینی در داخل شهر‌ها و بخش‌های آذربایجان شرقی را یکی دیگر از برنامه‌های مهم اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برشمرد و ادامه داد: بر همین مبنا تلاش داریم با فعال سازی مساجد و محلات مختلف برنامه پیاده روی خانوادگی را در میان کسانی که موفق نشدند در کربلای معلی حضور یابند در داخل شهر‌ها برگزار کنیم.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: توسعه و ترویج خدمات رسانی عمومی، احسان و نیکوکاری از جمله اهداف اجرای پیاده روی جامانده‌های اربعین است که با برنامه ریزی‌های انجام شده در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی حس و حال اهل بیت (ع) یافتن در بین آحاد جامعه چه در ایام جشن و سرور و چه ایام عزاداری مذهبی را از رویکرد‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ دینی و شیعی برشمرد و خواستار مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و عمومی و نیز میدان آمدن بخش خصوصی در این رابطه شد.

حجت الاسلام حسینی توجه به آیین‌های دینی و مذهبی را یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در کاهش انواع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی دانست و با تاکید بر اینکه تلاش برای توسعه فرهنگی شیعی در کشور باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود گفت: در این میان موکب‌ها و هیات‌های مذهبی نقش بسیار تاثیرگذار دارند.

 وی گفت:هم اکنون تعداد هشت هزار هیات و دسته جات حسینی ثبت شده در آذربایجان شرقی فعال است که ۲ هزار و ۴۰۰ مورد از آنها را دسته‌های عزاداری شاه حسین گویان شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار