مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: تشخیص زود هنگام سرطان با استفاده از پردازش بانک‌های داده‌ بیماران، ایده اولیه شرکت ما بود.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیام غیاثی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در حوزه زیست فناوری دانش درباره ایده اولیه کارآفرینی خود اظهار کرد: به طور کلی تمرکز ما روی ۲ ایده مشخص و بسیار متفاوت بود. در شروع، ایده‌ ما تشخیص زود هنگام سرطان با استفاده از پردازش بانک‌های داده‌ بیماران بود. ایده‌ای که برای ده‌ها متخصص سرطانی طی روند توسعه مشتری با آن‌ها در تماس بودیم.

او افزود: مسئله‌ای که پزشکان مدام با آن سرکار داشتند و محتاج کمک بودند، شخصی سازی درمان سرطان بود. تک تک ما افراد منحصر به فردی هستیم. نه تنها از جهت خلق و خوی، رفتار و علایق با یکدیگر متفاوت است. همچنین از لحاظ ژنتیکی تفاوت‌هایی بین افراد وجود دارد. با این وجود در صورت ابتلا به یک بیماری مشابه نسخه‌ی یکسانی نوشته می‌شود.

این فعال فناور ادامه داد:  برای مثال برخی از  بیماران سرطانی به شیمی درمانی پاسخ مثبت و برخی پاسخ منفی می‌دهند. پزشکان در شروع درمان هیچ گونه پیش بینی از نتایج درمان ندارند. موضوعی که هسته اصلی تحقیقات طی سال‌های اخیر بود و مورد توجه فرهنگستان سلطتنی سوئد قرار گرفت. این محصول یک سامانه منحصر به فرد سخت افزاری_ نرم افزاری است که صنایع زیست فناوری را به قدرت، سرعت و گذر دهی بسیار بالایی تجهیز می‌کند.


بیشتر بخوانید: آغاز فعالیت مرکز تشخیص کرونا درکشور


غیاثی گفت: شرکت ما از سال ۹۶ در مرکز رشد نخبگان پارک فناوری پردیس تحت عنوان کلیه ارقام برای زندگی فعالیت می‌کنند که به ۲ زیر مجموعه ارقام برای سلامت و ارقام برای پایداری زیستی تقسیم می‌شود. اولی پوشش دهنده خدمات سلامت الکترونیک و دومی مربوط به سویه‌های صنعتی است. تا به این جا وزارت بهداشت مخاطب اصلی و همکاری نزدیک ما در حوزه طرح‌های ملی سلامت الکترونیک بوده است. در زمینه زیست فناوری صنعتی هم شرکت‌های تولید کننده اتانول زیستی استقبال خوبی داشتند.

او درباره ویژگی‌های یک کارفرما اظهار کرد: کارآفرینی در مبنای کلی خودش توانایی به خط کردن منابع متکثر است. این منابع شامل منابع انسانی، رسانه‌ای و ... هستند که نکته اساسی این است که این منابع به شکل دستوری به خط نمی‌شود. به همین دلیل روابط مناسبات انسانی نقش پر رنگی دارند. ویژگی دیگر  پشتکار و توانایی چرخه‌هایی به هنگام بر اساس بازخورد‌های مشتریان، کاربران و بازار است.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار