آیین بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از فعالان عرصه مطبوعات و رسانه در گرمای نزدیک به ۴۰ درجه زاهدان برگزار شد.

 علی سرگزی در آیین بزرگداشت روز خبرنگار که با حضور نماینده ولی فقیه، معاون سیاسی اجتماعی استاندار و شماری از مسئولان و اصحاب رسانه در تالار اشراق مجتمع فرهنگی هنری زاهدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار بیان کرد: در جنگی قرار دادیم که خبرنگاران زیادی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 وی افزود: در این جنگ نابرابر، کسانی وجود دارند که حق را معکوس و باطل را حق جلوه می‌دهند، اما این شما خبرنگاران هستید که در مسیر بازگو کردن حقیقت مجاهدانه گام برمی دارید.

وی ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که جامعه جهانی برای وجود یک خط خون بر پیشانی اسرائیلی‌ها بلوا به پا می‌کنند، در حالی که خون زنان، کودکان و دیگر مردم مظلوم فلسطین برای آن‌ها اهمیتی ندارد، اما شما خبرنگاران هستید که این درد‌ها را منعکس می‌کنید.

این مقام مسئول اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان شاهد توسعه در همه عرصه‌ها هستیم که بدون تردید انعکاس آن از سوی شما خبرنگاران می‌تواند خدمات نظام جمهوری اسلامی را در این خطه به خوبی نشان دهد.

وی عنوان کرد: طی روز‌های گذشته شاهد افتتاح همزمان چهار سینما به عنوان اتفاقی بزرگ در این استان بودیم، اقدامی که به واسطه آن بیشترین رشد در حوزه زیرساخت‌های سینمایی در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر نقاط کشور رقم خورده است.

 سرگزی افزود: سیستان و بلوچستان به کارگاه سازندگی تبدیل شده است که انعکاس اخبار آن توسط شما خبرنگاران می‌تواند تبیین کننده این اقدام‌ها باشد، اما در کنار اطلاع رسانی چنین اتفاق‌های بزرگی، نقد سازنده از سوی اصحاب رسانه می‌تواند کمک کند تا نقص‌هایی که ممکن است مورد غفلت واقع شود را نشان دهد و توسعه را رقم بزند.

وی گفت: همه تلاش ما این است که شاهد توسعه روزنامه ها، هفته نامه ها، پایگاه‌های خبری و دیگر رسانه‌ها در استان باشیم، اقدامی که شرط رسیدن به جامعه مدنی بوده و برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز معین همین مهم است.

گفتنی است؛ در این رویداد از پیشکسوتان، فعالان عرصه رسانه و مطبوعات و نخستین دریافت کنندگان مجوز نشریه در استان تقدیر شد.

این رویداد در حالی برگزار شد که شاهد گرمای نزدیک به ۴۰ درجه در زاهدان بودیم به گونه‌ای که حتی سیستم‌های سرمایشی جوابگو نبود، با این وجود بار دیگر صبوری اصحاب رسانه استان را به نظاره نشستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار