رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی توسط این اداره‌کل، از بارش‌های رگباری در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی و افزایش سرعت باد‌های ۱۲۰روزه و افزایش محسوس دما در استان خبر داد.

علی ملاشاهی  اظهار کرد: از امروز تا شنبه بیستم مردادماه برای شهرستان‌های فنوج، قصرقند، نیکشهر، لاشار، سرباز، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، بمپور، خاش، چابهار، دشتیاری، راسک، زرآباد، سراوان، سیب و سوران، کنارک و گلشن رخداد رگبار و رعدوبرق، شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه تا دوشنبه ۲۲ مردادماه نیز وزش باد شدید و گردوخاک برای مناطق شمالی سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد تصریح کرد: در این مدت برای زاهدان و مناطق شرقی استان افزایش غبار و باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان ادامه داد: از پنجشنبه تا سه شنبه ۲۳ مردادماه افزایش ۲ تا چهار درجه‌ای دما هوا و ماندگاری هوای گرم در مناطق شمالی و مرکزی این استان پیش بینی می‌شود.
وی به شهروندان توصیه کرد که در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط و از چرای دام در مناطق مرتفع و اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

ملاشاهی افزود: شهروندان در شمال سیستان و بلوچستان نیز به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه کنند همچنین از تردد‌های غیر ضرور در فضای باز پرهیز و از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت محافظت شود.

وی عنوان کرد: با توجه به افزایش محسوس دما از تردد‌های غیر ضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعدازظهر خودداری و تامین، توزیع و مصرف بهینه آب و برق مدیریت شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار