نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: گزارشگری صادقانه حقیقت‌های جامعه جهت تقویت نقاط قوت و کم کردن آسیب‌ها در جامعه اسلامی یک کار گسترده و ماندگار است.

آیت‌الله مصطفی محامی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن اشراق مجتمع فرهنگی هنری زاهدان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفدهم مردادماه و روز خبرنگار عنوان کرد: روز شهادت یک شهید تحت عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است که الهام بخش و مسئولیت آفرین است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به کتاب "الطریق الی‌الله" مرحوم شیخ حسین بحرانی عنوان گرد: نویسنده در بخشی از کتاب می‌فرمایند خداوند متعال انسان را در دنیا با یک زندگی محدود آفریده و در آخرت با یک زندگی نامحدود مواجه هستیم و در این فرصت کوتاه و سرمایه کم باید یک زندگی ابدی را بسازیم که به صورت عادی شدنی نیست و اگر خداوند حکیم بر اساس حکمت خود این گونه قرار داده بر اساس رحمتش راه را هم برای ما قرار داده است.
آیت‌الله محامی بیان داشت: خداوند متعال راهکار‌های مختلف قرار داده تا بتوانیم با سرمایه کم زندگی ابدی بسازیم ابتدا اینکه به کار‌های ما ضریب داده مثلا یک ساعت فکر کردن از هفتاد سال عبادت ارزش بیشتر دارد، شب قدر که عبادت دارای ارزش مضاعف است و دیگری اینکه وقتی کاری انجام می‌دهید که دامنه تاثیرگذاری آن زیاد است کار شما ارزش مضاعف پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: به طور معمول پرونده عمل انسان پس از مرگ بسته می‌شود، اما خداوند لطف کرده تا پرونده عمل ما با مرگ بسته نشود که این از طریق انجام برخی امورات از جمله تربیت فرزند صالح، تربیت شاگرد، وقف و نیز ایجاد یک سنت خوب در جامعه حاصل می‌شود و این اقدانات پرونده عمل را باز نگه می‌دارد و کار ضریب می‌خورد و باید بهترین و تأثیرگذارترین کار را انجام دهیم تا آینده خود را بسازیم.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: شما خبرنگاران عزیز مصداق همین جمله هستید و باید بیشتر از دیگران به خود توجه کنید چرا که با کار خود آینده خود را می‌سازید و باید بهترین، موثر‌ترین و ماندگارترین کار را انجام دهید.
وی گفت: نظام اسلامی با محوریت ولایت فقیه برقرار است و زمانی که کلیت کار را مشاهده می‌کنیم قبل و بعد از انقلاب اسلامی تفاوت‌های زیادی داشته است و در این حوزه همه باید کار و تلاش کنند و خبرنگاران باید ببینند چه کاری می‌توانند برای نظام اسلامی انجام دهند.
آیت‌الله محامی اظهار داشت: در سوی دیگر مردم جامعه هستند آن هم مردم نجیب، شریف و صبور استان که باید بی منت و با افتخار به آنها خدمت کنیم.
وی اطهار داشت: چه برای کمک به نظام اسلامی و چه برای کمک به مردم باید تلاش کنیم تا در جایگاه خبرنگاری، گزارشگر صادق واقعیت‌های جامعه باشیم و بر اساس همان نیز پیگیری داشته باشیم که در این صورت هم برای نظام اسلامی و هم برای مردم کار می‌کنیم و کاستی‌ها را به همان مقدار که هست بیان کرده و مطالبه می‌کنیم و برای رفع مشکلات نیز زبان گویا و مطالبه‌گر مردم شریف می‌شویم.
وی افزود: در صورتی که گزارشگر صادق باشیم طبیعتا اگر جایی کاستی داریم و دستگاهی نمی‌تواند کاری انجام دهد آن را هم صادقانه گزارش می‌دهیم تا مردم را آرام کنیم.
آیت‌الله محامی گفت: خبرنگاران باید برای رشد جامعه به بیان نقاط قوت پرداخته و مطالبه‌گری داشته باشند تا این نقاط قوت تقویت شود و در گام بعد باید آسیب‌ها را رصد کرده و با مطالبه گری به دنبال رفع آنها باشند و در ادامه نیز با بیان تنگنا‌ها برای مردم تلاش کنند تا در مردم هم آمادگی و صبوری لازم را ایجاد کنند و اگر جایی تخلف، ضعف مدیریت و ترک فعلی وجود داشت باید آن را هم رصد کرده و گزارشگر صادق باشند.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: گزارشگری صادقانه حقیقت‌های جامعه جهت تقویت نقاط قوت و کم کردن آسیب‌ها برای تعالی و پیشرفت جامعه اسلامی یک کار گسترده و ماندگار است که ضریب پیدا می‌کند و خبرنگاران می‌توانند در این خهت به خوبی نقش آفرین باشند چرا که در این صورت کار آن‌ها موثر و ماندگار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار