رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۵ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است.

حمیدرضا کاشانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۲ هزارتومان است که کماکان کمتر از نرخ تمام شده تولید عرضه می‌شود.

به گفته او، علی‌رغم پیگیری‌های مکرر مبنی بر اصلاح قیمت تخم مرغ، اما این موضوع به جایی نرسیده است به طوریکه قیمت تخم مرغ طی ۲ سال گذشته در سبد خانوار ثابت بوده است.

کاشانی درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ افزود: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵۵ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال این رقم به ۱۴۰ تا ۱۴۵ هزارتن برسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: قیمت هر کارتن تخم مرغ صادراتی ایران به مقصد عراق تا ۲۱ مرداد در اوزان بالاتر از ۲۴.۵ کیلوگرم (شانه ۱۲ تایی)، کیلویی ۵۴ هزار تومان و برای وزن‌های کمتر از ۲۴.۵ کیلوگرم کیلویی ۵۶ هزار تومان تعیین شده است.

او با بیان اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، گفت: بنابر آمار ماهانه حدود ۱۱۰ هزارتن تخم مرغ تولید می‌شود که بخشی از این میزان مازاد بر نیاز کشور است که در راستای تعادل قیمت، خرید حمایتی در دستور کار قرار گرفته است.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار