نتانیاهو معتقد است وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دنبال تک‌روی و نادیده گرفتن او است و قصد دارد حوادث اخیر را به تنهایی مدیریت کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تنش‌های طولانی‌مدت بین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم وارد مرحله جدیدی شده و به جدال در مورد چگونگی واکنش به رخداد‌های اخیر تبدیل شده است.

به گزارش تایمز اسرائیل، نتانیاهو از اظهارات شب گذشته گالانت مبنی بر اینکه با روسای امنیتی جلسه برگزار کرده تا درباره «گزینه‌های پاسخ به حزب‌الله» گفت‌وگو کند، خشمگین شده است.  

این گزارش بیان کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی احساس می‌کند با این اظهارات گالانت به او توهین شده است. همچنین گفته شده وزرای کابینه بعدا پیام‌هایی از نتانیاهو دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه نخست وزیر از گالانت بسیار عصبانی است و دفتر او معتقد است وزیر جنگ می‌خواهد به تنهایی تصمیم بگیرد و اوضاع را مدیریت کند.

درگیری بین نتانیاهو و گالانت مسئله جدیدی نیست و پیش از این نیز شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی از آمادگی او برای برکناری گالانت خبر داده بود. این شبکه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نتانیاهو قصد دارد «گدعون ساعر» را به عنوان وزیر جنگ جدید انتخاب کند و فقط به دنبال تراشیدن توجیه مناسب برای برکناری گالانت است.  

در پی حمله شب گذشته به منطقه «مجدل شمس» در جولان اشغالی که ده‌ها کشته و زخمی در پی داشت، مقامات صهیونیست دست به اتهام‌زنی علیه حزب‌الله لبنان زده و ادعا‌هایی در خصوص نزدیک شدن به یک جنگ همه‌جانبه را مطرح کرده‌اند. حزب‌الله لبنان نیز صراحتا هرگونه دست داشتن در این حادثه را رد کرده و هشدار‌هایی در خصوص اقدامات احتمالی رژیم صهیونیستی داده است.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار