رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت که در صورت پیروزی دوباره و روی کار آمدن به‌عنوان رئیس دولت، اتحاد کشور و رسیدگی به چالش‌های اقتصادی را در اولویت قرار خواهد داد.

مردم ونزوئلا امروز به پای صندوق‌های رای رفتند تا رئیس‌جمهور جدید خود را تعیین کنند. رای‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا از ساعت ۶ صبح تا ۶ بعد از ظهر به وقت محلی برگزار می‌شود و بر اساس میزان مشارکت رای‌دهندگان، امکان تمدید مدت زمان اخذ رای وجود دارد.

مادورو در پاسخ به سوالی درباره اولویت‌هایش در صورت پیروزی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «برای اتحاد بیشتر کشور، تعمیق گفتگو‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، ایجاد اجماع برای کشور برای داشتن یک برنامه محکم برای آینده، یک پروژه محکم برای آینده تلاش خواهم کرد.»

مادورو همچنین گفت که فرمانی را برای گفت‌وگوی سراسری، بلافاصله پس از انتخابات ریاست جمهوری در روز دوشنبه امضا خواهد کرد. مادورو به خبرنگاران گفت: «ارتباط و گفتگو باید مستمر باشد. من تقریبا هزار بار در کشور خواستار گفتگو شده‌ام. این اولین حکمی است که فردا امضا می‌کنم. من به گفتگو اعتقاد دارم. اولویت اقتصاد و گفت‌وگوی اجتماعی است.»

به گزارش اسپوتنیک، او افزود که نتایج انتخابات را به رسمیت خواهد شناخت و بر اهمیت احترام به روند انتخابات و قانون اساسی این کشور تاکید کرد.

این سیاستمدار ونزوئلایی پس از رای دادن در یک مرکز رای‌گیری در کاراکاس گفت: «احترام به روند انتخابات، احترام به قانون اساسی است. ونزوئلا کشوری با قانون اساسی، نهاد‌ها و قانون است و همه ما باید از آن حمایت کنیم. ما باید به حق رای احترام بگذاریم... من اذعان دارم و تاکید می‌کنم که حکم انتخابات را به رسمیت خواهم شناخت و خواهم پذیرفت و دیگران را هم وادار خواهم کرد که به این موضوع توجه کنند.»

رئیس‌جمهور منتخب در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۵ کار خود را آغاز می‌کند و برای یک دوره شش ساله خدمت خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار