منابع صهیونیست می‌گویند که رئیس موساد به دیدار با میانجیگران آتش‌بس غزه در شهر رم پایان داده است.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «دیوید بارنیا» رئیس موساد به دیدار خود با میانجیگران توافق آتش‌بس غزه در پایتخت ایتالیا پایان داده است.

به گزارش الجزیره، در این دیدار که با حضور مقاماتی از مصر، قطر و آمریکا برگزار شده بود، طرفین در مورد تغییرات جدید در توافق صحبت کردند که از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. در این بیانیه بدون اشاره به جزئیات بیشتر در خصوص گفت‌وگو‌های امروز، آمده است: «در روز‌های آینده، مذاکرات در مورد موضوعات اصلی ادامه خواهد یافت».  

منابع می‌گویند جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار هفته گذشته خود بر بنیامین نتانیاهو فشار آورده است تا به توافقی در خصوص آتش‌بس و تبادل اسرا دست یابد. حصول توافق برای بایدن بسیار حیاتی است. او که ۶ ماه دیگر به ۵۰ سال حرفه سیاسی خود در آمریکا پایان می‌دهد قصد دارد آتش‌بس غزه را به عنوان دستاورد دولت خود معرفی کرده و راه را نیز برای کامالا هریس، معاون خود هموار کند.  

در همین حال، منابع متعدد صهیونیست که در مذاکرات حضور داشته‌اند می‌گویند نتانیاهو به عمد در مذاکرات کارشکنی می‌کند و با مطرح کردن درخواست‌های دشوارتر دستیابی به توافق را عقب می‌اندازد. کارشناسان می‌گویند ادامه جنگ برای بقای سیاسی نتانیاهو حیاتی است و در صورت اتمام جنگ او باید با اعتراضات گسترده و پرونده‌های فساد خود رو به رو شود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار