شاهدان عینی اعلام کردند ۶ اسیر فلسطینی که به دلیل شکنجه زیاد حالشان وخیم شده بود، از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند.

رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه ۶ اسیر فلسطینی از جمله دو زن را پس از دستگیری آنها از نوار غزه در جریان حملات نظامی زمینی آزاد کرد.

براساس گزارش القدس العربی، شاهدان عینی در این خصوص گفتند: ارتش اشغالگر اسرائیل ۶ اسیر فلسطینی از جمله دو زن را از دروازه پایگاه نظامی کیسوفیم در شرق شهر دیرالبلح (مرکز نوار غزه) آزاد و به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل کردند. سلامتی آن در خطر و آثار شکنجه به خوبی قابل دیدن است.

آنها توضیح دادند که زندانیان آزاد شده به دلیل خستگی شدید و درد ناشی از شکنجه‌های مکرر، سوء تغذیه و کمبود خواب به سختی می‌توانند راه بروند. از سویی دیگر بر اساس شهادت آزاد شدگان، آنها در تمام مدت بازداشت مورد ضرب و شتم، شکنجه، توهین و بازجویی مستمر قرار گرفتند و بین زندان‌های رژیم صهیونیستی منتقل شدند.

طی ماه‌های گذشته، ارتش اشغالگر ده‌ها اسیر فلسطینی که وضعیت سلامت اکثر آنها وخیم شده بود را آزاد کرد. ارتش اشغالگر از زمان آغاز حملات زمینی خود در غزه در ۲۷ اکتبر، هزاران فلسطینی از جمله زنان، کودکان و کارکنان بهداشتی و دفاع مدنی را دستگیر و بعدا تعداد کمی از آنها را آزاد کرد، در حالی که سرنوشت سایرین مشخص نیست.

سازمان‌های حقوق بشر و رسانه‌ها فاش کردند که اسرای فلسطینی از غزه مورد شکنجه و بی‌توجهی پزشکی قرار گرفتند که منجر به مرگ بسیاری از آنها در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی شده است.

با حمایت همه جانبه آمریکا، جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه به بیش از ۱۲۹۰۰۰ شهید و مجروح فلسطینی منجر شد که اکثر آنها کودک و زن بودند و بیش از ۱۰۰۰۰ مفقود در میان ویرانی وجود دارند.

تل‌آویو به جنگ و بی توجهی به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری آن و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری برای پایان دادن به تهاجم به رفح (جنوب)، و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و بهبود وضعیت بد بشردوستانه ادامه می‌دهد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار