رژیم صهیونیستی ۱۶ اسیر فلسطینی را که از غزه به اسارت گرفته بود، امروز آزاد کرد.

امروز چهارشنبه، مقامات اشغالگر صهیونیستی ۱۶ فلسطینی از جمله یک مرد جوان و یک زن مسن را پس از دستگیری آنها از نوار غزه در جریان حملات نظامی، آزاد کردند.

براساس گزارش القدس العربی، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی ۱۶ فلسطینی از جمله یک مرد جوان و یک زن مسن را از دروازه پایگاه نظامی کیسفیم در شرق شهر دیرالبلاح در مرکز نوار غزه آزاد کرد.

منابع محلی در این خصوص گفتند که ۱۳ نفر از زندانیان آزاد شده به دلیل وضعیت بد جسمانی به بیمارستان شهدای الاقصی شهر دیرالبلاح منتقل شدند.

بر اساس شهادت افراد آزاد شده، بازداشت شدگان در طول مدت بازداشت تحت کتک زدن، شکنجه، توهین و بازجویی‌های مستمر قرار گرفتند و بین زندان‌های رژیم صهیونیستی منتقل شدند. پزشکانی که آنها را معاینه کردند نیز آثار شکنجه در بدن آنها مشاهده و آن را تائید کردند.

این اولین بار نیست که ارتش اشغالگر از آغاز تهاجم زمینی خود به نوار غزه، فلسطینی‌هایی را که از غزه اسیر کرده بود آزاد می‌کند. طی ماه‌های گذشته، ارتش اشغالگر ده‌ها زندانی را در دسته‌های جداگانه آزاد کرد که بیشتر آنها از وخامت شرایط درمانی رنج می‌بردند.

بر اساس شهادت اسرایی که قبلاً آزاد شده‌اند، اسرای فلسطینی در طول مدت اسارت مورد کتک خوردن، شکنجه، توهین و بازجویی از سوی ارتش اشغالگر قرار گرفته‌اند.

 از زمان آغاز حملات زمینی در نوار غزه، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی هزاران فلسطینی از جمله زنان، کودکان و کارکنان بهداشت و دفاع مدنی را دستگیر کرده است، در حالی که تعداد کمی از آنها بعدا آزاد شدند، در همین راستا که سرنوشت برخی دیگر مشخص نیست.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی را علیه غزه به راه انداخته است که در میان ویرانی‌های گسترده و قحطی مرگبار، حدود ۱۲۸۰۰۰ فلسطینی شهید و مجروح شدند که اکثر آنها کودک و زن بودند و بیش از ۱۰۰۰۰ مفقود شدند.

 تل آویو با نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر پایان دادن به تهاجم به شهر رفح در جنوب غزه و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل کشی و بهبود آن، به این جنگ ادامه می‌دهد. 

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار