یکی از دفتر‌های امدادرسانی سازمان ملل اعلام کرد تلفات رانش زمین در اتیوپی به ۲۵۷ نفر رسیده است و امکان افزایش دارد.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، شمار قربانیان رانش زمین که روز دوشنبه در منطقه غیرقابل دسترس در جنوب اتیوپی رخ داد به ۲۵۷ نفر رسیده و ممکن است به ۵۰۰ نفر هم برسد.

براساس گزارش آر تی، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) امروز پنجشنبه در گزارشی با اشاره به اینکه عملیات امدادرسانی همچنان ادامه دارد و ساکنان با دستان خود یا بیل به دلیل نبود امکانات در حال حفاری هستند، گفت: تعداد قربانیان تا ۲۴ ژوئیه (سه مرداد) به ۲۵۷ نفر رسیده است.

این سازمان افزود: بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی مقامات محلی، پیش بینی می‌شود تعداد قربانیان به ۵۰۰ نفر افزایش یابد.از سویی دیگر بیش از ۱۵۰۰۰ نفر از افراد آسیب دیده از جمله حداقل ۱۳۲۰ کودک به اضافه ۵۲۹۳ زن باردار و تازه مادر باید تخلیه شوند.

این فاجعه روز دوشنبه پس از بارندگی‌های شدید در یک منطقه کوهستانی در استان جنوبی اتیوپی رخ داد و آخرین تلفات اعلام شده توسط مقامات محلی در روز سه شنبه ۲۲۹ کشته بود.

جنوب اتیوپی بین آوریل و اوایل ماه مه در معرض باران‌های موسمی کوتاه است که شدت آن در ماه‌های جولای و آگوست افزایش می‌یابد که باعث سیل و رانش گل می‌شود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار