روسیه به ارمنستان نسبت به چرخش به سمت غرب و پیروی از مسیر اوکراین هشدار داد.

روسیه به ارمنستان درباره متحد شدن با غرب هشدار داده و ابراز نگرانی کرده است که ایروان می‌تواند همان مسیری را که اوکراین پس از برکناری ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور اوکراینی طرفدار روسیه در سال ۲۰۱۴ در پیش گرفت، طی کند.

براساس گزارش القدس العربی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت در حالی که ارمنستان حق انتخاب جهت سیاسی خود را دارد، مسکو امیدوار است از تکرار تغییر ژئوپلیتیکی که در اوکراین شاهد آن است، جلوگیری کند.

در قفقاز، روسیه از دیرباز به عنوان نیرویی برای محافظت از ارمنستان تلقی می‌شد. با این حال، اخیرا به دلیل اینکه نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان کشورش را به سمت غرب می‌چرخاند، روابط مسکو و ایروان سرد شده است.

 در نتیجه، روسیه کنار ایستاد و نیرو‌های جمهوری آذربایجان توانستند منطقه مورد مناقشه قره باغ را پس بگیرند. با این وجود پسکوف تاکید کرد که روسیه همچنان ارمنستان را متحد می‌داند و خواهان ادامه همکاری با آن است.

پیش از این اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که بسته کمک ۱۰.۸ میلیون دلاری برای حمایت از ارتش ارمنستان را تصویب کرده است. بر اساس اعلام این رسانه، بلوک ۲۷ عضوی اتحادیه اروپا برای اولین بار تصمیم گرفت از ایروان از طریق تسهیلات صلح اروپا حمایت کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار