جلسه تخصصی کنسرسیوم صادراتی انجیراستهبان با حضور معاونین سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی برگزار شد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تشکیل و راه اندازی کنسرسیوم‌های صادراتی از برنامه‌های مهم حمایتی این شرکت در بخش توسعه بازار اعلام کرد و گفت: امسال راه اندازی دو کنسرسیوم صادراتی در برنامه این شرکت قراردارد که فعالیت کنسرسیوم انجیر استهبان وارد مرحله اجرایی شده است.

سید محمود قیومی افزود:کنسرسیوم صادراتی، تشکیل دهنده شبکه همکاری بین بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط است که اعضای آن در راستای کاهش ریسک و بهره‌وری بیشتر در حوزه صادرات و تصاحب بازار‌های خارجی و حضور مستمر در آن بازار‌ها همکاری می‌کنند.

او با بیان اینکه کنسرسیوم انجیر با توجه به ظرفیت‌های شهرستان استهبان بعنوان بزرگترین تولید کننده این محصول درکشور با حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس راه اندازی شده است گفت:ارتقا فعالیت بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط برای حضور مستمر در بازار‌های بین المللی و افزایش میزان صادرات آنها از برنامه‌های مهم تشکیل این کنسرسیوم صادراتی است.

قیومی افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از انجیر شهرستان راهی بازار‌های خارجی می‌شود، مهمترین کارکرد تشکیل کنسرسیوم ایجاد هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای حضور پرقدرت و توانمند در بازار‌های خارجی است و برای دستیابی به این اهداف حمایت یارانه‌ای از حضور اعضای کنسرسیوم در نمایشگاه‌های خارجی، تشکیل دفاتر در کشور‌های هدف و انجام فعالیت‌های مطالعه بازارجهت توسعه بازار‌های جدید صادراتی از برنامه‌هایی است که با مشارکت ذینفعان انجام می‌شود.

او حمایت از اعضای کنسرسیوم جهت اخذ استاندار‌های صادراتی کشور‌های هدف، تعریف پروژه‌های عارضه یابی و بهبود به منظور احصای چالش‌ها و رفع مشکلات صادرکنندگان، برگزاری دوره‌های آموزشی نحوه صادرات و آشنایی با قوانین و مقررات صادراتی کشور‌های هدف را از دیگر برنامه‌ها در بخش کنسرسیون اعلام کرد. 

شهرستان استهبان با بیش از ۲۲ هزار هکتار باغات انجیر مثمر، سهم ۱۷ هزار تنی از تولید انجیر خشک کشور را دارد و که محصول تولیدی این شهرستان در سطح جهانی از نظر کیفیت، برند جهانی و بی‌رقیب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار