رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز گفت: با هدف حفاظت و صیانت از محیط زیست و همت جمعی دوستداران محیط زیست، پاکسازی حاشیه تالاب هفت برم شیراز انجام شد.

کامران اسلاملو با تقدیر از تلاش‌هایی که با همت جمعی از دوستداران محیط زیست شکل گرفت، گفت: پاکسازی این تالاب سیمای زیبایی از مشارکت، همدلی و انس با طبیعت را به نمایش گذاشت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز بیان کرد: در راستای کاهش و رفع چالش‌های محیط زیست و نقش موثر جوامع محلی حاشیه تالاب هفت برم تحت مدیریت اداره محیط زیست شیراز با مشارکت جوامع محلی مورد پاکسازی قرار گرفت.

 اسلاملو اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی می‌تواند به عنوان رویکرد کم هزینه و فراگیر در رفع چالش‌های محیط زیست موثر واقع شود و چنین همکاری‌هایی موجب هم‌افزایی و تقویت محیط زیست می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، هفت برم یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان فارس است. مجموعه تالاب‌های هفت برم در ۵۵ کیلومتری غرب شیراز و شمال شرقی مناطق حفاظت شده ارژن و پریشان قرار دارد.

مجموعه تالاب‌های هفت برم در موقعیت جغرافیایی ʹ۴۹. ֯۲۹ طول شرقی و ʹ۲. ֯۵۲ عرض شمالی در استان فارس واقع است. این تالاب‌ها در ۵۵ کیلومتری غرب شیراز و شمال شرقی منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان واقع شده‌اند و ۲۱۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارند.

تالاب هفت برم در حوزه شهرستان شیراز، بخش ارژن و دهستان قره چمن واقع شده است. از نظر زمین‌شناسی در فارس داخلی (زاگرس چین خورده) و روی سازند گچساران و حاشیه غربی گسل کره بس قرار دارد.

تالاب‌های هفت‌برم یکی از اکوسیستم‌های آب شیرین استان فارس است که شامل ۳ آبگیر دائمی و ۴ آبگیر فصلی است. مساحت پهنه‌های آبی آبگیر‌های دائمی در سال‌های پرآبی بیش از ۷۰ هکتار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار