رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید گفت: یک گروه از متخلفان حرفه‌ای که اقدام به شکار ۲ بره وحشی در منطقه شکار ممنوع بصیران کرده بودند، دستگیر شدند.

علی بخش نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اقلید اظهار کرد: شهرستان اقلید از جمله مناطقی از استان فارس است که با بهره مندی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست مورد طمع و زیاده خواهی سودجویان و شکارچیان است، اما چشم بینای قانون در این شهرستان همواره بیدار است و تخلفات شکار را رصد می‌کند.

 او افزود: یک گروه از متخلفان حرفه‌ای که اقدام به شکار ۲ بره وحشی در منطقه شکار ممنوع بصیران کرده بودند توسط یگان اداره حفاظت محیط زیست اقلید دستگیر شدند.

 او تصریح کرد: در این ماموریت که تا پاسی از شب ادامه داشت ماموران یگان حفاظت محیط زیست اقلید توانستند در نیمه‌های شب این متخلفان را دستگیر کنند و پرونده آن‌ها در مراجع قضایی شهرستان در حال رسیدگی است.

 این مقام مسئول گفت: با حیات وحش باید رفتاری مهربانه و دلسوزانه داشت و انصاف نیست شکارچیان با شکار وحوش، زخم بر طبیعت بکر و زیبا بزنند.

نجاتی خواستار برخورد قاطع با شکارچیان شد و افزود: حیات وحش به عنوان مخلوقات خداوند، قابل احترام هستند و نباید به خاطر سودجویی و منفعت طلبی، جان و زندگی طبیعی را از آنان گرفت و صیادان و شکارچیان خاطی باید بدانند که صید و شکار آنان در واقع نامهربانی و دست درازی به طبیعت و دیگر مخلوقات الهی است.

اقلید در شمال استان فارس و در فاصله ۲۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار