رئیس پارک ملی بمو شسزاز از تعقیب و گریز و دستگیری شکارچیان در پارک ملی بمو شیراز و دستگیری ۴ گروه شکارچی طی یک هفته خبر داد.

احمد رستگار در حاشیه بازدید از پارک ملی بمو شیراز گفت: با رشادت محیط‌بانان پارک ملی بمو و با کمک تجهیزات نوین از جمله دوربین‌های پیشرفته دید در شب ظرف یک هفته گذشته ۴ گروه از شکارچیان غیر مجاز دستگیر شدند و در این رابطه ۸ نفر از متخلفین شکار و صید به مراجع قضایی معرفی شدند. 

او ادامه داد: مامورین یگان حفاظت این پارک یک گروه از متخلفین شرور را به مدت دو روز تحت نظر قرار گرفتند. این گروه در تاریکی شب تاسوعای حسینی با استفاده از پروژکتور و اسلحه مبادرت به شکار غیر مجاز یک راس میش کرده بودند در ساعت ۴ بامداد روز عاشورا با هوشیاری نیرو‌های جان برکف یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی بمو پس از ساعاتی تعقیب و گریز این شکارچیان به دام افتادند.

پارک ملی بمو با ۴۸ هزار هکتار وسعت در شما شیراز و در ۱۰ کیلومتری شهر شیراز قرار دارد. این پارک یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس محسوب می‌شود که حدود ۵۰ سال است مورد حفاظت قرار گرفته است. 

این منطقه که از آن به عنوان بهترین زیستگاه برای پلنگ ایرانی یاد می‌شود محل زندگی ده‌ها و صد‌ها نوع پستاندار، پرنده، خزنده و همچنین گونه‌های متنوع گیاهی است.

کارشناسان حفاظت محیط زیست، فارس را از نظر زیستگاهی منطقه‌ای بسیار با اهمیت توصیف کرده و وجود ۱۱ منطقه تحت مدیریت و ۱۸ منطقه شکار ممنوع، هفت و نیم میلیون هکتار مرتع و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل در این استان را محل بسیار مناسب برای زیستن و احیای حیات وحش می‌دانند.

مهم‌ترین عوامل تهدید حیات وحش وجود سلاح‌های مجاز و غیر مجاز در دست مردم، اجرای طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی، توسعه شهر‌ها و روستاها، دام مازاد در مراتع، تخریب و تصرف اراضی است که پارک ملی بمو شیراز نیز در معرض این آسیب‌ها قرار دارد.

مسئولان این پارک خواستار توجه ویژه تمامی بخش‌ها به حفاظت از محیط زیست به‌خصوص ایجاد محیط امن برای تداوم حیات و تکثیر و پرورش حیات وحش شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار