مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تاکنون ۸۳ میلیون هکتار از مراتع کشور ممیزی شده است.

ترحم بهزاد مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در گردهمایی روسا و کارشناسان امور مراتع ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های فارس اظهارداشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تاکنون ۸۳ میلیون هکتار از مراتع کشور ممیزی شده است.

او افزود: تاکنون از مجموع ۸۴.۸ هکتار مراتع کشور بیش از ۸۳ میلیون هکتار ممیزی انجام شده است و ۱.۸ دهم میلیون هکتار ممیزی نشده که در برنامه هفتم و تا پایان ۱۴۰۳ مابقی مراتع کشور نیز ممیزی خواهد شد. 

بهزاد با بیان اینکه از مجموع ۸۳ میلیون هکتاری ممیزی شده، ۴۴ هزار و ۲۰ سامانه عرفی شناسایی و مشخص شده است ادامه داد: از مجموع سطح ممیزی شده نیز ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار تهیه طرح مرتعداری و ۲۵ مییلون هکتار نیز احاله مدیریت صورت گرفته است.

او یادآور شد: با هدف حفاظت، صیانت و احیای مراتع و با مشارکت مرتعداران، بیش از ۶۰ درصد از مراتع فارس نیز احاله مدیریت شده که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

بهزاد با بیان اینکه متاسفانه در استان فارس میزان دام‌های موجود در مراتع این استان سه برابر میانگین ظرفیت مراتع کشور است گفت: این وضعیت با توجه به وجود ۹ میلیون و ۲۵ هزار واحد دامی می‌بایست توجه بیشتری به عرصه‌های مراتع این استان صورت گیرد.

مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در ادامه از اعتبار مورد نیاز برای تحقق و اجرای برنامه‌های اصلاح و احیای مراتع در فارس خبر داد و گفت: در این راستا ۴۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور بمنظور مدیریت مراتع فارس و برای اقداماتی همچون نظارت، جلوگیری از تغییر کاربری، حریق، جلوگیری از ورود غیرمجاز و ظرفیت‌های چرای دام و بهره‌برداری بی‌رویه از محصولات فرعی مرتعی اختصاص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار