رئیس اداره حفاظت محیط زیست فارس از کشف و ضبط یک کله پاچه مربوط به یک رأس کل وحشی از یک مغازه قصابی در این شهرستان خبر داد.

 علیرضا محمدی فارسی رئیس اداره حفاظت محیط زیست فارس اظهار کرد: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فسا حین بازرسی از یک مغازه قصابی دراین شهرستان یک کله پاچه مربوط به یک رأس کل وحشی کشف و ضبط کردند.

او ادامه داد: متهم در این مغازه دستگیر و به همراه پرونده متشکله با هماهنگی مقام قضایی جهت سیر مراحل قانونی تحویل اداره اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان شده است.

 محمدی فارسی بر لزوم رعایت آموزه‌های زیست محیطی و پرهیز از شکار غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت این شهرستان تاکید کرد و افزود: شکار کل و بز و قوچ و میش صدمات جبران ناپذیری به عرصه‌های محیط زیست و حیات وحش می‌زند.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست فسا تصریح کرد: همچنین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فسا پس از ساعاتی تعقیب یک گروه شکارچی سرانجام هنگام ایست و بازرسی با همکاری کارکنان نیروی انتظامی و پلیس راه توانستند این گروه را به دام اندازند.

محمدی فارسی گفت: به رغم فراری شدن ۲ نفر از متخلفان و درگیری مسلحانه و مقابله آن ها، نیرو‌های یگان موفق به دستگیری یک نفر متخلف و راننده شدند که از آنان یک قبضه اسلحه جنگی سیمینوف و ۳ تیر فشنگ و یک دستگاه دوربین چشمی ۶*۲۴ و ۲ عدد کوله پشتی کشف و ضبط شد و متخلف که از شکارچیان حرفه‌ای بود به همراه راننده متخلف طبق دستور مقام قضایی بازداشت و مراتب جهت سیر مراحل قانونی صورتجلسه شد.

او ادامه داد: محیط زیست ما، به رغم گستردگی اش، بسیار فقیر و شکننده شده است و در این میان، حیواناتی که در عرصه‌ها زندگی می‌کنند، حال و روزی بهتر از گیاهان در معرض انقراض ندارند، از این رو لازم است با شکار غیرمجاز بدون اغماض برخورد شود.

 رئیس اداره محیط زیست شهرستان فسا ادامه داد: شکار و صید بی رویه اعم از قانونی و غیر قانونی، زمین، آسمان و آب‌های ما را برای حیوانات بسیار ناامن کرده است به گونه‌ای که گوزن زرد ایرانی، خرس سیاه، پلنگ ایرانی، یوزپلنگ، گربه شنی، شاهین، عقاب شاهی، هوبره، کبک دری، شاه روباه، درنای سیبری، پلیکان پاخاکستری، دلفین، نهنگ و کروکودیل ایران در معرض خطر انقراض هستند.

 پیش از اینان، گونه‌های دیگری مانند شیر ایرانی و ببر مازندران به دست شکارچیان به طور کامل از بین رفته اند و نسل شان منقرض شده است.

برچسب ها: کله پاچه ، کل وحشی ، قصابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.