طی مراسمی از پوستر پنجمین جشنواره سراسری دانشجویی «شعر باران» ویژه دانشجویان سراسر کشور در سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی رونمایی شد.

مراسم رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره سراسری دانشجویی «شعر باران» ویژه دانشجویان سراسر کشور امروز، ۳۰ تیرماه با حضور رئیس جهاددانشگاهی فارس و رئیس زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز و همچنین مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شیراز و جمعی از اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره مذکور در حوزه ریاست جهاددانشگاهی فارس در شیراز برگزار شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس در این مراسم با تأکید بر اهمیت حفظ شعائر دینی و تعظیم ایام سوگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) گفت: عآشورا موجب زنده نگه داشتن دین شد، اما باید پیام واقعی عاشورا را درک کنیم و صرفا به ظاهر بسنده نکنیم.

امیرحسین استقلال با اشاره به برگزاری جشنواره شعر باران گفت: این جشنواره از سری برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی فارس است که هر ساله به صورت ملی و ویژه دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود، اما امسال زبان‌های انگلیسی و عربی هم به آن اضافه کردیم تا دانشجویان بین‌الملل هم بتوانند در این جشنواره شرکت کنند.

او زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره را پاییز امسال عنوان کرد و افزود: جشنواره مذکور در محور‌های قرآن و اهل بیت (ع)، آرمان‌خواهی توحیدی، پایداری اسلامی و استکبارستیزی، شهید جمهور و شهدای خدمت و مضامین آزاد برگزار می‌شود که بخش ویژه جشنواره امسال هم حضرت شاهچراغ (ع) انتخاب شده است.

استقلال با بیان اینکه برای هر کدام از زبان‌های جشنواره هم بخش‌های جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است، گفت: این جشنواره در زبان فارسی در بخش شعر (سنتی و نو)، ترانه، سرود و تصنیف و دیگر زبان‌ها شامل بخش شعر (زبان انگلیسی و فارسی) و ترجمه (از زبان فارسی به انگلیسی و عربی) برگزار می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با تصریح اینکه دانشگاه شیراز در این جشنواره همکاری دارد، گفت: امسال به دلیل شهادت آیت‌الله رئیسی، شهید جمهور همراهانشان، بخش شهید جمهور و شهدای خدمت هم به جشنواره اضافه شد.

محمد مرادی، دبیر علمی پنجمین جشنواره سراسری دانشجویی «شعر باران» هم آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را پایان شهریورماه اعلام کرد و گفت: قریب ۷۰ روز دانشجویان سراسر کشور می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بنا بر این گزارش، در این جشنواره محمدرضا غلام‌پور به عنوان دبیر اجرایی جشنواره و اعضای کمیته علمی آن شامل محمد مرادی، محمد برفر، غلامرضا کافی و زهرا قاسم‌نژاد هستند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار