معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: ادامه تخصیص اراضی در روستا‌های کشور باید در دولت چهاردهم ادامه یابد و سیاست مهاجرت معکوس اجرایی شود.

 ساخت سالانه ۴میلیون واحد مسکونی یکی از برنامه های دولت سیزدهم بود که توانست ظرف مدت دو سال حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی را کلید بزند که از این تعداد حدود یک میلیون واحد مسکونی در روستاها بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، توسعه واحدهای مسکونی روستایی و تخصیص زمین برای مهاجرت معکوس یکی از سیاست های دولت سیزدهم بوده است که خوشبختانه با اجرایی شدن آن بخش عمده ای از واحدهای مسکونی روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده اند و از سوی دیگر بسیاری از متقاضیانی که سالیان سال منتظر فرصتی برای بازگشت به روستاهای خود بودند در دولت سیزدهم با تخصیص زمین این فرصت برای آنها فراهم شد.

در همین رابطه جودی معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مهم ترین برنامه‌هایی که توانست رونق به روستاهای کشور بازگرداند اجرای طرح توسعه واحدهای مسکن روستایی بوده است، گفت: در حال حاضر اجرای این طرح خود توانسته است بخش عمده ای از نیازهای مسکنی کشور را فراهم کند.

وی با بیان اینکه اختصاص یک میلیون قطعه زمین در قالب مهاجرت معکوس به متقاضیان در روستاها هدف گذاری شده است افزود: از این میزان ۶۵۰ هزار قطعه در سامانه تم بارگزاری شده که حدود ۸۵ هزار قطعه واگذار شده است.

وی افزود: همچنین در راستای محرومیت زدایی و ساخت مسکن محرومان و طبق تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان و دستگاه های حمایتی تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی بلاعوض علاوه بر تسهیلات مسکن روستایی به دهک های یک تا ۴ پرداخت می شود.

جودی با بیان اینکه روند همکاری بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات ساخت مسکن مناسب بوده است، گفت: برخی از بانک ها و شعبات در استان ها به دلیل مشکل ترازنامه روند پرداخت را کند کرده بودند که با پیگیری‌های انجام شده از ماه گذشته برخی از بانک ها روند پرداخت تسهیلات را شروع کردند.

وی با بیان اینکه طی هفته گذشته حدود ۱۰ هزار فقره عقد قرارداد تسهیلات مسکن روستایی انجام شده است، گفت: حدود ۲۵ همت تسهیلات مسکن روستایی تا به امروز پرداخت شده است‌.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه مقاوم سازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی یکی از مهم ترین برنامه ها و اولویت های بنیاد مسکن بوده است، گفت: حدود ۷۰ درصد از واحدهای مسکونی در سیستان و بلوچستان مقاوم سازی و نوسازی شده است‌ که‌ همین امر خود باعث شده است که در سیل اخیر واحدهای کمتری دچار خسارت شوند.

وی افزود: دولت چهاردهم هم می تواند با ادامه دادن این سیاست زمینه را برای مسکن دار کردن روستاییان فراهم کند و از سوی دیگر با همکاری دستگاه های مختلف از جمله بنیاد مسکن زمینه را برای خانه دار کردن تمامی روستاییان نیازمند مسکن فراهم کند.

بر اساس این گزارش تخصیص زمین به روستاییان که مهاجرت کرده اند تا به امروز به‌گفته بسیاری از روستاییان بسیار موفق بوده است و امیدواریم این طرح ادامه یابد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار