مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: میزان آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن به ۳۸۸ هزار میلیارد تومان رسید که زمینه ساز افزایش چشم گیر تولید مسکن در کشور شد.

ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی در برنامه تهران ۲۰ شبکه تهران با بیان اینکه در حوزه بازار اجاره مسکن هم در حوزه عرضه مسکن و هم در بخش ساماندهی مسکن  اقدامات مناسبی را در یکی دو سال گذشته انجام شده است گفت:  در بخش افزایش تولید مسکن اقدامات قابل توجهی از جمله ساخت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر وروستا‌ها در دست اقدام داریم.

وی با بیان اینکه در بخش مدیریت بازار اجاره مسکن در دولت سیزدهم اقدامات گسترده‌ای انجام شد گفت: به طوری که تورم نقطه به نقطه در قیمت مسکن به شکل چشم گیری کاهش یابد و بعد از ۷۸ ماه رشد دو رقمی قیمت مسکن طبق گزارش‌های بانک مسکن تک رقمی شود.

نوروزی اظهار کرد: رشد نقطه به نقطه وتورم در بخش مسکن  نسبت به سال گذشته  ۱۰ درصد افزایش داشته  این در حالی است که در خرداد ماه سال ۹۶ این عدد ۱۱۸ درصد بوده است و در حوزه پروانه‌های ساختمانی و رشد سرمایه گذاری اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است و مجموع این عوامل باعث رونق در بازار مسکن شده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی اظهار کرد: میزان آورده متقاضیان در بخش مسکن ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که این میزان آورده در صورتی که در هر پروژه به جز بخش تولید مسکن تزریق میشد زمینه ساز افزایش تورم میشداما  این میزان آورده در حوزه مسکن زمینه ساز  افزایش تولید مسکن شده است همچنین طبق آمار‌ها سهم آورده مسکن در بخش خود مالکی شهری، خود مالکی روستایی و مسکن‌های ۹۹ ساله به ۲۴۳ هزار میلیارد تومان رسیده که در مجموع ۳۸۸ هزار میلیارد تومان به بخش نهضت ملی مسکن متقاضیان آورده تزریق کرده‌اند.

نوروزی اظهار کرد: در حوزه اجاره مسکن طبق آمار‌های ارائه شده ما همچنان روند افزایشی ۵۰ درصدی داشته ایم که البته نباید این نکته فراموش شود که بخش اجاره مسکن یک سال عقب‌تر از خرید وفروش مسکن است و اگر روند کاهشی قیمت مسکن همچنان تداوم یابد اثر گذاری آن را در سال آینده در بخش مسکن مشاهده خواهیم کرد.

وی افزود: به پشتوانه قانون ساماندهی اجاره مسکن که امسال در مجلس تصویب و توسط دولت ابلاغ شد تمامی شهر‌ها سقف اجاره مسکن خود را اعلام کردند و در نتیجه در استان تهران سقف اجاره مسکن ۲۵ درصد تعیین شد بنابراین  مالکان  حق افزایش نرخ اجاره مسکن بیش از این قیمت را ندارند.

خبرنگار: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار