مجری طرح کشت فراسرزمینی گفت: با اجرای کشت فراسرزمینی در طول برنامه هفتم امکان تامین ۱۰ میلیون تن محصولات مختلف کشاورزی از این طریق وجود دارد.

رضا فتوحی، مجری طرح کشت فراسرزمینی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر آمار سال گذشته حدود ۲۶ میلیون تن محصولات مختلف کشاورزی وارد شد که در برنامه هفتم امکان تامین ۱۰ میلیون تن نیاز کشور از طریق کشت فراسرزمینی وجود دارد.

به گفته او، در برنامه هفتم کشت فراسرزمینی باید در سطح ۲ میلیون هکتار اجرا شود که این امر در کاهش واردات تاثیر بسزایی دارد.

فتوحی ادامه داد: کشت فراسرزمینی در روسیه، قزاقستان و آفریقا در خصوص محصولات اساسی مختلف همچون ذرت، جو، سویا و حتی گوشت اجرا می شود.

مجری طرح کشت فراسرزمینی با بیان اینکه اجرای کشت فراسرزمینی تضمینی برای امنیت خاطر تامین محصولات مورد نیاز محسوب می شود، افزود: اگر وزارتخانه های امور خارجه، اقتصاد و دارایی و سایر دستگاه های مرتبط همراهی کنند، بخشی از امنیت غذایی کشور از طریق کشت فراسرزمینی تامین می شود.

او گفت: بنابر آمار در دنیا کشت فراسرزمینی در سطح ۸۰ میلیون هکتار انجام می شود به طوریکه چینی ها در کشور برزیل در سطح ۲ میلیون هکتار و ژاپن ۱.۵ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی انجام می دهند، از این رو توسعه کشت فراسرزمینی باید در دستور کار قرار بگیرد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار