معاون وزیر نفت گفت: میزان مصرف بنزین در سال ۱۴۰۰؛ ۳۲ میلیارد لیتر بود که اکنون این میزان به ۴۶ میلیارد لیتر رسیده یعنی ۳۹ میلیون لیتر در روز افزایش داشته است.

جلیل سالاری در مراسم افتتاح مرکز تعمیرات تخصصی ترمینال‌های سامانه هوشمند سوخت با بیان اینکه بومی سازی تجهیزات در داخل  کشور اتفاق افتاده و امروز شرکت هاب دانش بنیان تجهیزات مورد نیاز را تامین می کنند، اظهار داشت: اکنون حضور بانک ملی در کنار بانک ملت در جایگاهها به ارائه خدمات سوخت در کشور کمک می کند،

وی افزود؛ با کارگاههایی که تجهیز می شود سطح خرابی کارتخوانها به حداقل رسیده و کارتخوتنها تعمیر خواهند شد و امکان ارایه خدمات بهتر به مردم افزایش خواهد یافت.

وی میزان مصرف بنزین را در سال ۱۴۰۰؛ ۳۲ میلیارد لیتر عنوان کرد و‌افزود؛ اکنون این میزان به ۴۶ میلیارد لیتر رسیده یعنی ۳۹ میلیون لیتر در روز افزایش داشته است و این بدان معناست که تراکنش ها افزایش یافته و سامانه باید بروز شود.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی با بیان اینکه ما در زمینه استفاده از شرکتهای دانش بنیان مقام اول را کسب کرده ایم، گفت: در مجموع سیاست غیرقیمتی برای مدیریت مصرف سوخت انجام شده و آمادگی این را داریم که از ابتدای ماه آینده تا ۷ میلیون لیتر مصرف را کاهش دهیم.

وی بیان داشت: زیرساخت مدیریت مصرف سوخت فراهم شده و تا پایان امسال ۱۰ میلیون لیتر از مصرف سوخت کاهش خواهد یافت.

معاون وزیر نفت  با اشاره به ورود بانک ملی به عرصه پرداخت الکترونیکی جایگاه‌های عرضه سوخت گفت: تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت در سطح کشور به‌طور مستمر در حال افزایش است و مسئله نگهداری تجهیزات و تعمیرات مربوط به آن یک الزام اساسی است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، ایجاد رقابت برای دریافت خدمات در حوزه سوخت یک تکلیف قانونی است که بدین منظور با بومی سازی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و اضافه شدن بانک ملی به پشتیبانی بانکی عرضه سوخت کشور در کنار بانک ملت، این مسئله محقق شد.

سالاری با بیان اینکه از تقاضای بانک ملی برای ورود به حوزه انرژی استقبال کردیم و بخشی از جایگاه‌های عرضه را برای پشتیبانی بانکی در اختیار این بانک قرار دادیم، گفت: درواقع مجموعه بانک ملی هم کار حمایت و پشتیبانی از کارت‌خوان‌ها را انجام می‌دهد و هم خدمات تعمیرات و پشتیبانی را انجام می‌دهد.

وی افزود: ایجاد مراکز پشتیبانی بانک ملی در تهران و مراکز استان‌ها می‌تواند خرابی کارت‌خوان‌های جایگاه‌های عرضه را در سراسر کشور به حداقل برساند و با بهترین کیفیت در اختیار جایگاه‌داران قرار گیرد.

سالاری در ادامه گفت: تغییر ساعات اداری موجب افزایش ۱۱درصدی بنزین در سطح تهران و افزایش ۶درصدی بنزین در سطح کشور بود.

وی درباره ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت گفت: این موضوع برای خودروهای نوشماره عملیاتی شده اما هنوز برای خودروهایی که متقاضی کارت سوخت المثنی هستند، عملیاتی نشده است.

معاون وزیر نفت افزود: نیاز است که مجموعه ناجی اطلاعات خودرویی را در اختیار ما قرار دهد، هم‌اکنون جلسات کارشناسی بین همکاران در سامانه هوشمند سوخت و همکاران در مجموعه پژوهش و توسعه ناجی در حال برگزاری است تا اطلاعات مورد نیاز ما از سوی مجموعه ناجی ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: از نظر ما هیچ مشکلی برای فراهم‌سازی امکان ثبت آنلاین درخواست کارت سوخت وجود ندارد و به محض آنکه اطلاعات از سوی فراجا در اختیار ما قرار داده شود، این سامانه در اختیار مردم برای ثبت درخواست کارت سوخت المثنی به‌صورت برخط خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: از نظر ما اینکار انجام شده هست، فقط بحث اطلاعات است که باید بارگذاری شود و سریعا این سامانه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: متوسط مصرف روزانه بنزین در سال ۱۴۰۳ تا امروز به ۱۲۱ میلیون لیتر رسیده که رقم بالایی است.

سالاری با اشاره به مصوبه هیئت‌وزیران برای تغییر ساعات اداری به‌منظور مدیریت بهینه مصرف برق، گفت: تغییر ساعات اداری تأثیر مستقیم در افزایش مصرف بنزین داشته به‌طوری که در ساعات ابتدایی صبح، اغلب مردم با اتومبیل‌های شخصی به سر کار می‌روند در ساعات پایانی نیز که حدود ساعت ۱۳ است، با وسایل نقلیه شخصی بیشتر تردد می‌کنند و این مسئله موجب شده ۱.۵ میلیون لیتر در تهران به مصرف بنزین کشور اضافه شود.

وی افزود: در واقع تغییر ساعات اداری موجب افزایش ۱۱ درصدی بنزین در سطح تهران و افزایش ۶ درصدی در سطح کشور بود.

برچسب ها: مصرف سوخت ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار