عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: ادامه یافتن سیاست‌های مسکن دولت سیزدهم و تکمیل طرح نهضت ملی مسکن مدت زمان خانه‌دار شدن را کوتاه می‌کند.

یکی از مهم‌ترین موضوعات اقتصادی مورد توجه مردم، حوزه مسکن است. با توجه به نیاز سالیانه کشور به یک میلیون واحد مسکونی، دولت سیزدهم طرح ساخت چهار میلیون مسکن طی چهار سال را در دستور کار قرار داد که طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی تا کنون ۲.۶ میلیون واحد به مرحله‌ ساخت رسیده است.

 حوزه مسکن به عنوان حوزه پیشران که سهم شش درصدی در تولید ناخالص داخلی دارد و ۱۲ درصد اشتغال مستقیم را به خود اختصاص می‌دهد با معیشت و اقتصاد خانوارها ارتباط مستقیم دارد.

برخی گزارش‌ها که سال گذشته انجام شده حکایت از آن دارد که میانگین مدت زمان خانه‌دار شدن در تهران به ۵۴ سال رسیده است. بنابراین برای کاهش مدت زمان خانه دار شدن مهم‌ترین عامل افزایش تولید مسکن است که باید در دستور کار دولت چهاردهم قرار گیرد و در حال حاضر هم مهم ترین عامل اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

در همین رابطه هاشمی عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین برنامه هایی است که باید دولت چهاردهم آن را ادامه دهد گفت: در شرایط کنونی برای جبران عقب ماندگی های مسکنی در کشور  باید حتما پروژه های نهضت ملی مسکن ادامه یابد و تنها راه آن است که ۲میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی که در حال ساخت است  به اتمام برساند.

وی افزود: هر وزیری که بر روی کار می آید باید در ابتدا بتواند این پروژه ها را به اتمام برساند و از سوی دیگر پروژه های جدیدی که متقاضیان به آنها نیاز دارند را هدف گذاری کند.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور بیان کرد: از سوی دیگر بسیاری از متقاضیان در کشور نیاز دارند که بتوانند برای خود یک سرپناهی داشته باشند و در شرایط کنونی تنها راه  برای  تامین مسکن توسعه افقی شهرها و ساخت مسکن از طریق تخصیص زمین و ساخت تدریجی واحدهای مسکونی است.

او یادآور شد: ساخت مسکن تدریجی و ایجاد شهرک سازی می تواند به راحتی متقاضیان مسکن را در کوتاه ترین زمان ممکن خانه دار  کند.

وی افزود: برای اتمام پروژه های نهضت ملی مسکن و باقی مانده پروژه ها نیاز به ۳۰۰ همت داریم که دولت چهاردهم باید از طریق برقراری همکاری با بانک ها این سیاست  را دنبال کند.

براساس این گزارش درحال حاضر تنها راهکار برای آنکه متقاضیان بتوانند خانه دار شوند و از سوی دیگر قانون برنامه هفتم به مرحله اجرایی شدن برسد آن است که دولت چهاردهم سیاست های مسکنی دولت سیزدهم را ادامه دهند و همین امر خود می تواند بازار مسکن را به ثبات برساند و در نتیجه زمینه را برای رونق گرفتن مسکن فراهم کند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار