عضو انجمن انبوه سازان مسکن گفت: دولت چهاردهم باید با پیگیری پرداخت تسهیلات ساخت ۸۰۰ میلیون تومانی از سوی بانک‌ها زمینه را برای تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن فراهم کند.

در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین موانع در انجام و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن  تامین منابع مالی و تزریق اعتبارات و تسهیلات از سوی بانک‌ها است که طبق آمار‌ها وبررسی‌های صورت گرفته بسیاری از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن نتوانسته اند به قانون جهش تولید مسکن  عمل کنند این در حالی است که در دولت سیزدهم و در چندین دوره ا‌ی که جلسه شورای عالی مسکن برگزار شد رئیس جمهور شهید بر پرداخت تسهیلات ساخت مسکن تاکید داشت، اما تنها به جز یک بانک تخصصی در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن سایر بانک‌ها به این موضوع اهمیتی ندادند این در حالی است که دولت چهاردهم باید در ابتدای ورود خود بتواند زمینه را برای اجرایی شدن قانون جهش تولید مسکن فراهم کند  تا از طریق تامین منابع مالی روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن با سرعت بیشتری ادامه یابد.

در همین رابطه غضنفری عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه پیگیری دولت چهاردهم در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن می‌تواند زمنیه را برای تکمیل شدن هرچه سریعتر دو میلیون و ۶۵۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن فراهم کند گفت: در حال حاضر متاسفانه بانک‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند درصورتی که اگر منابع مالی لازم تزریق نشود سرعت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن با کندی پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه در زمینه ساخت نهضت ملی مسکن بانک‌ها همکاری لازم را ندارند، گفت:   افزایش تسهیلات ساخت مسکن از ۵۵۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان باعث می‌شود که روند پرداختی تسهیلات ساخت مسکن با کندی بیشتری روبرو شود واین امر بر  سرعت اجرای واحد‌های نهضت ملی مسکن هم تاثیر گذار خواهد بود.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن با بیان اینکه  دولت چهاردهم باید در ابتدا یک نقشه راه منسجم در زمینه خانه‌دار شدن مستأجران با همراهی شبکه‌های بانکی از طریق اجرای برنامه‌های عملیاتی مشخص، طراحی کند گفت:  در دولت‌های مختلف سیاست‌های مسکنی متفاوتی را عملیاتی و اجرا کرده‌ایم که از این موارد می‌توان به عملیاتی سازی سیاست زمین شهری در دهه ۶۰، سیاست زمین پاک در دهه ۷۰ و سیاست واگذاری زمین به انبوه سازان در دهه ۸۰ اشاره کرد.

این کارشناس مسکن گفت: سیاست واگذاری زمین به مردم و انبوه‌سازان را می‌توان جزو تجربه‌های موفق در کشور برشمرد که دولت چهاردهم می‌تواند با استفاده از تجارب حاصل شده، در زمینه مدیریت بازار مسکن موفق‌تر عمل کند.

وی تاکید کرد: دولت چهاردهم می‌تواند با اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم بازار مسکن آرامی را برای متقاضیان نهضت ملی مسکن فراهم کند.

خبرنگار: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار