عضو انجمن انبوه سازان مسکن گفت: اجرای کامل قانون جهش تولید مسکن توسط دولت چهاردهم و پایبندی به ساخت و تولید مسکن می‌تواند زمنیه را برای تولید و عرضه مسکن در کشور فراهم کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران یکی از اصلی‌ترین سیاست‌ها در بخش اقتصاد هر کشوری مسکن است که بایدبتواند دولت‌ها از طریق افزایش تولید مسکن زمینه را برای رونق و افزایش میزان خانه دار شدن متقاضیان فراهم کند. طبق بررسی‌های صورت گرفته دولت چهاردهم در این زمینه موفق بوده و توانسته است تا حدودی زمینه را برای خانه دار شدن متقاضیان فراهم کند، اما این میزان با توجه به عقب ماندگی‌های که در گذشته وجود داشته است کافی نبوده است بنابراین باید دولت چهاردهم با ژیابندی به قانون جهش تولید مسکن بتواند این نیاز مسکنی کشور را تا حدود زیادی پاسخ دهد.

در همین زمینه سلیمانی  عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه باید دولت چهاردهم با جدیت کامل بتواند پروژه‌های نهضت ملی مسکن را به اتمام برساند گفت: طبق قانون جهش تولید مسکن باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود که بخش عمده‌ای از این میزان واحد‌های مسکونی  در طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد که دولت چهارهم باید متعهد به اتمام این پروژه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه دولت چهاردهم نسبت به تحویل و تکمیل واحد‌های نهضت ملی متعهد است، گفت: ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، نیاز کشور است که دولت چهاردهم باید در راستای جبران عقب ماندگی‌های مسکن و رونق بازار باید متعهد به انجام آنها باشد و اگر دولت چهاردهم به وعده‌های مسکنی بی تفاوت باشد در آینده باز با کمبود شدید مسکن مواجه خواهیم شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه  ساخت مسکن در کشور باید تداوم داشته باشد و برای استمرار این فرآیند دولت باید یک نقشه و قانون منجسم تصویب کند گفت: در قانون جهش تولید مسکن و همچنین برنامه هفتم باید دولت اقدام به ساخت مسکن در طول یک سال کند تا بخشی از نیاز‌های مسکونی کشور تامین و با رسیدن تعادل عرضه و تقاضا مسکن شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن شویم.

عضو انجن انبوه سازان مسکن اظهار کرد: مسکن یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های مسکنی در کشور به شمار می‌رود که باید دولت‌ها بتوانند نیاز آحاد جامعه را برطرف کنند که مسکن نیز یکی از آنها است که نیاز است این مشکل در دولت چهاردهم رفع شود. البته ناگفته نماند اجرای طرح‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن هم با توجه به شرایط تورمی کشور منطقی نیست.

وی توضیح داد: باید تمامی دولت‌ها نسبت به اجرای مسکن که نیاز اصلی جامعه است پایبند باشند چراکه رونق در بخش تولید مسکن خود باعث می‌شود که در بازار خرید وفروش مسکن و در نتیجه بازار اجاره مسکن با آرامش بیشتری بتواند نگرانی مستاجران را برطرف کند.

خبرنگار: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار