از امروز همزمان با افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت قطار‌های داخلی طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار نرخ مسیر پرتردد تهران- مشهد به بیش از ۳۰۰ هزار تومان رسید.

در حالی از امروز پیش فروش حضوری بلیت  قطار‌های مسافری برای بازه زمانی مرداد ماه آغاز شده که بدون اطلاع قبلی با تصویب ستاد تنظیم بازار قیمت بلیت‌های قطار‌های مسافری با توجه به درخواست شرکت‌های حمل و نقلی  افزایش یافت. این در حالی است که پیش از این میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن اعلام کرده بود که فعلا برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت قطار‌های مسافری نداریم و  افزایش قیمت بلیت‌های قطار مسافری از طریق ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در همین زمینه عضو سابق انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی  به باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: متاسفانه هزینه‌های تعمیرات و خرید قطعات برای واگن و لوکوموتیو‌های قطار بسیار بالا است و از سوی دیگر هزینه‌های نیرو‌های شرکت‌های حمل و نقلی افزایش یافته است که باعث شده بسیاری از شرکت‌ها به سمت تعدیل نیرو‌های خود بروند. بنابراین افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت‌های قطار زمینه ساز بهبود وضعیت شرکت‌های حمل ونقلی خواهد شد.

بر اساس این گزارش طبق بررسی‌های صورت گرفته  از قیمت بلیت‌های قطار در مسیر تهران - مشهد که به عنوان پرتردد‌ترین مسیر ریلی در  شهر‌های داخلی کشور به شمار می‌رود حاکی از آن است که قیمت بلیت‌های قطار ۶ تخته به بیش از ۳۰۰ هزارتومان و قیمت بلیت قطار‌های کوپه‌ای ۴ تخته به بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان رسیده  است.

به طوری که قیمت بلیت سه ستاره ۶ تخته مهدیس به ۳۸۸ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده و قیمت بلیت قطار ۴ تخته ۴ ستاره ریل ترابر سبا به ۵۸۸ هزار تومان و ۴ ستاره اتوبوسی صبا برای شرکت حمل و نقل ریلی رجا هم به ۲۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۴ ستاره ۴ تخته به ۶۴۳ هزارو ۶۵۰ هزار تومان رسیده است.

حال امیدواریم با افزایش نرخ ۳۰ درصدی قیمت بلیت‌های قطار شاهد افزایش کیفیت خدمات ریلی در این بخش باشیم.

بر اساس این گزارش از امروز  فروش بلیت برای بازه زمانی یک مرداد تا ۲۳ مرداد ماه  در کلیه محور‌ها (مسیر‌های رفت تا تاریخ ۲۳ مرداد و مسیر‌های برگشت تا ۲۴ مرداد)، از ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۲۴ تیر ماه، از طریق سایت شرکت رجا به نشانی www.raja.ir و سایر سکو‌های مجاز فروش اینترنتی بلیت آغاز شد.

همچنین فروش حضوری بلیت‌های این بازه زمانی، ۲ ساعت بعد یعنی از ساعت ۱۱ روز یکشنبه ۲۴ تیر از طریق مراکز مجاز فروش حضوری و از میان بلیت‌های باقی مانده انجام خواهد شد.

گفتنی است مسافران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سفر با قطار‌های رجا اعم از برنامه حرکت قطارها، بهای بلیت و ... و همچنین ارائه هرگونه پیشنهاد یا انتقاد در این زمینه می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه ارتباط با مشتریان این شرکت از طریق شماره تلفن ۱۵۳۹ تماس بگیرند.

 

قيمت  جديد بليت

قيمت  جديد بليت قطار در مسير تهران- مشهد مشخص شد+ عكس

خبرنگار: محبوبه كباری

 

برچسب ها: بلیت قطار ، نرخ بلیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار