سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا گفت: حضور در فینال یورو یکی از بزرگترین دستاور‌هایی است که می‌توانید در فوتبال داشته باشید. مشتاق بازی با انگلیس هستیم.

لوئیز دلافوئنته سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا در نشست خبری پیش از بازی با انگلیس در فینال یورو ۲۰۲۴ گفت: خوشحالم. زمانی برای اندیشیدن به موارد منفی ندارم و تنها به چیز‌های خوب فکر می‌کنم. حضور در فینال یورو یکی از بزرگترین دستاور‌هایی است که می‌توانید در فوتبال داشته باشید. آرام و مشتاق بازی با انگلیس هستیم.

او ادامه داد: انتظار چه نوع فوتبالی را داریم؟ این بازی فینال است؛ بنابراین یک بازی برابر و رقابتی خواهد بود. مردم باید متوجه این موضوع باشند در چنین مسابقاتی جزئیات بسیار حائز اهمیت هستند. تیمی که کمتر اشتباه کند، برنده است.

دلافوئنته درباره آنچه از بازیکنان در بازی برابر انگلیس انتظار دارد، گفت: گاهی اوقات خودم خجالت می‌کشم، زیرا درخواست‌های زیادی از بازیکنان دارم، با این وجود در بازی فینال چیز بخصوصی درخواست نمی‌کنم. چهره و روحیه آنها را می‌بینم و فقط از بازیکنان می‌خواهم از آنچه به دست آورده‌اند، لذت ببرند. باید به این ماجراجویی افتخار کنیم، بازیکنان با تلاش خود به اینجا رسیده‌اند. به همین دلیل می‌توانیم در زمین احساس غرور داشته باشیم. آرام هستیم، می‌دانیم در بازی فینال هیچ تیمی نسبت به دیگری برتری ندارد و همه چیز مساوی است. اگر بهترین بازی خود را انجام ندهیم، متمرکز نباشیم یا اشتباه کنیم، برنده نخواهیم شد. با نهایت احترام به حریف، می‌دانم بازیکنان تیم توانایی انجام این کار را دارند. باید برنامه خودمان را در زمین اجرا کنیم و به نقاط قوتمان متعهد باشیم. حریف امتیازات خاص خودش را دارد، اما اگر بتوانیم از قدرت تیمی استفاده کنیم، شانس برنده شدن داریم.

او درباره احساس خود درباره این بازی گفت: من به تیم افتخار می‌کنم. بازیکنان زیادی از تیم در فینال‌های مختلف حضور داشته‌اند، اما تعداد اندکی در بازی نهایی یورو توپ زده‌اند. آنها این را یک تجربه متفاوت می‌نامند. فینال می‌تواند به عنوان یک خاطره خوش در ذهن‌ها ماندگار شود. می‌خواهم آنها از این مسابقه لذت ببرند.

دلافوئنته درباره معنای قهرمانی گفت: من یک گلادیاتور هستم. دوست دارم در میدان نبرد باشم و از تماشای شادی مردم لذت می‌برم. دیدن اینکه یک کشور به ما محبت خود را ابراز می‌کنند، واقعا دلچسب است و در صورت قهرمانی، باید جشن بگیریم.

سرمربی اسپانیا درباره بازیکنان تیم گفت: من به بازیکنانم اعتماد دارم و آینده روشنی برای آنها می‌بینم، با این وجود شما نمی‌توانید در هر مسابقه پیروز شوید، اما می‌توانید مطمئن باشید با بازی در چنین سطحی و حضور در فینال و در اختیار داشتن بازیکنان با استعداد، همیشه به برتری نزدیک هستید.

او همچنین عنوان کرد: پدری و آیوسه پرس، تنها بازیکنانی مصدوم و دور از دسترس تیم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار