تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و انگلیس امشب برای تعیین قهرمان یورو ۲۰۲۴ در ورزشگاه المپیک برلین به مصاف هم می‌روند.

تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و انگلیس امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه المپیک برلین فینال یورو ۲۰۲۴ برگزار را می کنند تا فاتح این مسابقات پس از یک ماه شور و هیجان فوتبالی مشخص شود.

اسپانیا لوئیس دلافوئنته از ابتدای مسابقات چشم نواز بازی کرد و بسیاری از کارشناسان و فوتبال دوستان این تیم را بخت اول قهرمانی در این مسابقات دانستند. آن‌ها در مرحله گروهی هر سه بازی شان را پیروز شدند و گرجی‌ها را نیز با نتیجه ۴ بر یک در مرحله یک هشتم نهایی شکست دادند. کار آن‌ها در مرحله یک چهارم نهایی مقابل آلمان میزبان سخت شد، اما در نهایت ماتادور‌ها با پیروزی ۲ بر یک مقابل ژرمن‌ها حریف فرانسه در مرحله نیمه نهایی شدند و خروس‌ها را نیز با نتیجه ۲ بر یک شکست دادند تا با شکست مدعیان قهرمانی مقتدرانه پا به فینال بگذارند.

انگلیسی‌ها در این مسابقات در مرحله گروهی عملکرد خوبی نداشتند و انتقادات زیادی به گرت ساوتگیت و تیمش وارد شد. آن‌ها در مرحله یک هشتم نهایی به سختی در وقت‌های اضافه اسلوونی را با نتیجه ۲ بر یک شکست دادند. در مرحله یک چهارم نهایی مقابل سوئیس پس از وقت‌های قانونی و اضافه به تساوی یک بر یک رسیدند و در ضربات پنالتی توانستند با نتیجه ۵ بر ۳ پیروز شوند و شاگردان ساوتگیت در این مرحله سرفراز شدند.

در مرحله نیمه نهایی آن ها مقابل هلندی‌ها عملکرد خوبی از خود ارائه دادند و در نهایت با نتیجه ۲ بر یک پیروز شدند تا حریف اسپانیا در فینال شوند.

اسپانیا و انگلیس برای سومین بار در مسابقات یورو به مصاف هم می‌روند. سه شیر‌ها در مرحله گروهی ۱۹۸۰، ۲ بر یک پیروز شدند و در یورو ۱۹۹۶ نیز در مرحله یک چهارم نهایی پس از تساوی در وقت‌های قانونی در ضربات پنالتی ۴ بر ۲ پیروز شدند، اما نکته عجیب اینکه انگلیس در ۳ مورد از ۴ تقابل اخیرش با اسپانیا در مسابقات بزرگ جام جهانی یا یورو موفق به گشودن دروازه حریف نشده است.  

اسپانیا طی ۱۴ رویارویی قبلی خود با انگلیس ۷ پیروزی و ۳ تساوی به دست آورده اند و فقط ۴ بار متحمل شکست شده است. این در حالی است که آنها قبل از این بازه، ۷ شکست پیاپی را مقابل سه شیر‌ها تجربه کرده بودند.

آخرین تقابل انگلیس با اسپانیا به لیگ ملت‌های اروپا ۲۰۱۸ بر می‌گردد که این بازی با برتری ۳ بر ۲ شاگردان ساوتگیت همراه بود. آنها پس از سال ۱۹۸۰، هرگز موفق نشدند دو برد پیاپی مقابل لاروخا را جشن بگیرند.

ماتادور‌ها در یورو ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و جام جهانی ۲۰۱۰ که به فینال رسیدند توانستند جام قهرمانی را به خانه ببرند، اما انگلیسی‌ها پس از قهرمانی در جام جهانی ۱۹۶۶ پس از سال‌ها در یورو ۲۰۲۰ به فینال یک جام معتبر رسیدند، اما در ورزشگاه پرخاطره ومبلی در ضربات پنالتی مقابل ایتالیا شکست خوردند تا شاهد قهرمانی لاجوردی پوشان در خانه باشند.

هیچ تیمی تا به‌ حال در ۲ فینال متوالی یورو شکست نخورده است. در صورتی که انگلیس بازنده فینال برلین باشد، این اتفاق برای نخستین مرتبه در تاریخ یورو رخ خواهد داد، اما سه شیر‌ها امیدوارند پس از سال‌ها یک جام معتبر را به خانه ببرند.

پدری هافبک خلاق  اسپانیایی ها پس از مصدومیت در بازی مقابل آلمان ادامه این مسابقات را از دست داد. آیوزه پرز مهاجم جوان ماتادورها نیز در آخرین تمرین تیمش دچار مصدومیت شد و در بازی فینال حضور نخواهد داشت تا تنها این ۲ بازیکن غایبان این بازی باشند.

ترکیب احتمالی اسپانیا و انگلیس:

اسپانیا: سیمون، کارواخال، لِنورماند، لاپورت، کوکوریا، روئیس، رودری، اولمو، یامال، ویلیامز و موراتا

انگلیس: پیکفورد، واکر، استونز، گِهی، ماینو، رایس، ساکا، شاو، بلینگام، فودن و کین

گزارشی از سجاد هدایت پور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار