مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از برگزاری گردهمایی کودکان عاشورایی در اردبیل خبر داد.

ملیحه ملک‌زاده فرد با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش گفت: همزمان با سراسر کشور گردهمایی کودکان عاشورایی سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ مصادف با سوم محرم در مهدیه اردبیل برگزار شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با بیان اینکه این مراسم با شعار «میهمانان کوچک امام حسین (ع)» برپا شد، افزود: گردهمایی کودکان عاشورایی در دومین سال برگزاری خود به نام حضرت رقیه (س) دختر سه ساله اباعبدالله الحسین (ع) مزین بود و کودکان و نوجوانان همراه با خانواده‌هایشان حضوری پرشور در این مراسم داشتند.
او نهضت عاشورا را مکتبی تربیتی توصیف کرد و گفت: واقعه کربلا درس‌هایی نهفته از معارف اخلاقی را در بردارد که با آگاهی‌بخشی و آشناسازی نسل آینده‌ساز جامعه با رویداد‌های این واقعه عظیم می‌توانیم آنها را در مسیر درست تربیتی پرورش دهیم.
ملک زاده فرد افزود: ایثار و از خودگذشتگی، حق‌طلبی، ظلم‌ستیزی و یاری کردن مظلوم از نکاتی هستند که کودکانمان از عاشورا می‌آموزند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: در این مراسم برنامه‌های مختلفی از جمله چاووشی‌خوانی، دکلمه نمایش، معرفی شخصیت و کتاب، شعرخوانی در راستای ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ عاشورایی و تبیین دستاورد‌های قیام حسینی در میان کودکان و نوجوانان اجرا شد.
ملک‌زاده فرد گفت: کودکان عاشورایی حاضر در این مراسم با قرائت عهده‌نامه‌ای به تأسی از قیام امام حسین (ع) باعلام حمایت، همراهی و همدلی با کودکان غزه، برای ایستادگی در مقابل ظلم و ادامه راه شهدا و سربلندی ایران با سید و سالار شهیدان پیمان بستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.