رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: زمان دادرسی در شعبات مختلف قضایی استان اردبیل به حداقل رسیده است.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو گفت: استان اردبیل در چند حوزه رتبه اول، دوم و سوم کشوری را به خود اختصاص داده که در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها همچون سال‌های گذشته رتبه اول را به دست آوردیم.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: در رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه انقلاب اسلامی نیز این استان جایگاه دوم کشوری را دارد که عمدتا پرونده‌های رسیدگی شده مربوط به مواد مخدر است.
به گفته او، مجموعه قضایی استان اردبیل در رسیدگی به پرونده اختلافات خانوادگی رتبه سوم، ارائه مشاوره به جامعه هدف جایگاه سوم و پایین آوردن زمان دادرسی در محاکم قضایی نیز جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.
کثیرلو افزود: همچنان ملاقات‌های رئیس و معاونان دستگاه قضا در استان اردبیل بدون نوبت‌گیری و در طول روز انجام می‌شود و ما پارسال به بیش از ۴۰ هزار مراجعه رسیدگی کرده و ۷۰۰ نامه و شکایت ارجاعی را هم مورد بررسی قرار دادیم.
او در ادامه گفت: مجموعه قضایی استان تلاشی جدی انجام می‌دهند تا به رغم تعدد پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی در جلب رضایت جامعه هدف تلاشی مؤثر انجام داده و بتواند بهترین بستر و شرایط را در خدمات‌رسانی کیفی‌تر و مطلوب‌تر انجام دهد.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: در سند تحول بر پیشگیری قبل از وقوع جرم تاکید شده و همچنان مصداق کار ما نیز در سطح استان همین امر است و سعی ما بر این است تا بتوانیم شرایط بهتری را در انجام امور داشته باشیم.
کثیرلو به ورودی ۵۰۰ هزار پرونده و رسیدگی به آنها در شعبات مختلف اشاره کرد و گفت: در مجموع ۴۰۰ نفر از کارکنان اداری، شورای حل اختلاف و قضات ما به این پرونده‌ها رسیدگی کرده و سعی کردند تا میزان پرونده‌های رسوب شده و معطل مانده را به حداقل برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.