معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل از اتمام مطالعات طرح تفصیلی شهر اردبیل خبر داد.

یوسف باقرزاده گفت: الحاق و اضافه شدن ۶۴۵ هکتار زمین به محدوده و مساحت شهر اردبیل اقدامی بی‌سابقه و بی‌نظیر در طول تاریخ این شهر قلمداد می‌شود.
معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: با این الحاق زمینه برای ساخت بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرک شهید سلیمانی اردبیل برای متقاضیان فراهم شده است.
به گفته او، در راستای کارآمدسازی و بهنگام کردن طرح‌های توسعه و عمران نقشه پایه بیشتر شهر‌های استان با کمک مشاورین مجرب تهیه شده و در حال حاضر بالغ بر ۱۱ طرح توسعه و عمران شهری به مرحله ابلاغ رسیده است.
باقرزاده همچنین با اشاره به بررسی درخواست شهروندان در کمیته‌های تخصصی افزود: از ابتدای امسال ۱۶۳ پرونده و درخواست شهروندان در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و ۲۵۲ پرونده در کمیسیون ماده پنج هم در استان بررسی، تایید و ابلاغ شده است.
او ادامه داد: در این مدت ۵۶ پرونده در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان و ۱۸ پرونده در کمیته کارشناسی کارگروه تخصصی امور زیربنایی طرح و مورد بررسی قرار گرفته است.
معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل الحاق و تصویب ۶۴۵ هکتار زمین به محدوده شهر اردبیل را از اقدامات مهم و زیربنایی در حوزه شهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اردبیل در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ذکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.