مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: میزان صادرات کالا و بار از پایانه مرزی بیله‌سوار ۵۱ درصد افزایش یافت.

کلیم‌الله وثوقی با بیان اینکه در چهار ماه پارسال ۱۶۵ هزار و ۵۱۱ تن کالا و بار از این پایانه صادر شده بود، گفت: در مدت مشابه امسال با افزایش ۵۱ درصدی ۲۵۱ هزار تن کالا و بار از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: این مقدار کالا و بار توسط توسط ۱۱ هزار و ۳۴۳ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان صادر شده است.
او محصولات کشاورزی شامل انواع میوه و سبزیجات، سیب زمینی، نمک، انواع شیشه، میلگرد و پروفیل، سنگ‌های ساختمانی و انواع کاشی را از جمله عمده کالا‌های صادر شده ایرانی در این مدت ذکر کرد.
دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل بیان کرد: در چهار ماه امسال همچنین ۱۰ هزار و ۳۱۰ تن کالا و بار توسط توسط ۵۰۰ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش داشته است.
وثوقی با اشاره به ترانزیت ورودی ۱۲۹هزار و ۷۸۹ تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار افزود: این میزان کالا و بار توسط ۶ هزار و ۲۲ دستگاه کامیون به صورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله‌سوار شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در چهار ماه امسال ۲۴۵ هزار و ۲۹۳ تن کالا و بار توسط ۱۱هزار و ۳۰۹ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد افزایش داشته است.
به گفته او، از این میزان ۵۳ درصد کالا‌ها توسط کامیون‌های ایرانی، ۴۰ درصد کالا‌ها توسط کامیون‌های آذری، ۶ درصد کالا‌ها توسط کامیون‌های ترکیه و یک درصد کالا‌ها توسط کامیون‌های سایر ملیت‌ها ترانزیت خروجی شده است.
وثوقی اظهار کرد: با تلاش نهاد‌های مستقر در پایانه مرزی بیله‌سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد تداوم افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.