مدیرکل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: ۲ کوهنورد حادثه‌دیده در سبلان حال مساعد و بهتری پیدا کردند.

حمید قویدل مدیرکل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: ۲ کوهنوردی که در صعود به سبلان دچار حادثه شده بودند، به سرعت امدادرسانی شده و به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: این ۲ کوهنورد بالاتر از سنگ پروانه در مسیر صعود به سبلان دچار حادثه شده و از ارتفاعی سقوط کرده بودند که به سرعت تیم امداد کوهستان هلال احمر مشگین‌شهر به محل عزیمت کرد تا کوهنوردان را به پایین‌ترین نقطه منتقل و امکان انتقال آن را با آمبولانس فراهم آورند.

به گفته او، نجاتگران هلال احمر پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی بر روی مصدومان، یکی از آنها را به منقطه امن انتقال دادند.

قویدل افزود: یکی دیگر از مصدومان که دچار شکستگی از ناحیه سر شده بود پس از انتقال به منطقه امن با خودروی آمبولانس به محل فرود بالگرد تحویل داده شد تا به سرعت به بیمارستانی در اردبیل منتقل شود.

او در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر حال عمومی هر ۲ کوهنورد آسیب‌دیده مناسب است و خطری آنها را تهدید نمی‌کند.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از کوهنوردان صعودکننده به سبلان خواست تا مراقبت بیشتری را در مسیر صعود به سبلان انجام داده و به هیچ وجه از مسیر‌های سخت و صعب‌العبور گذر نداشته باشند.

ویدل بیان کرد: چنانچه کوهنوردانی دچار حادثه شدند اکیپ‌های امداد کوهستان در پناهگاه‌ها و مسیر‌های مختلف سبلان آماده ارائه خدمات هستند که با انتقال گزارش سریعترین اقدام و رسیدگی به حال مصدومان انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.