مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۱۲۲ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده است.

محبوب حیدری با اشاره به منابع صرف شده برای اجرای پروژه‌های بزرگراهی استان اردبیل در دولت سیزدهم گفت: در ۲ سال اخیر چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بزرگراه اردبیل- سرچم، یک هزار میلیارد ریال برای بهسازی سربند - مشگین شهر و پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هم برای توسعه بزرگراه‌های استان اختصاص داده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در سه سال گذشته ۷۷ کیلومتر بزرگراه در این استان به بهره‌برداری رسیده است و ۴۵ کیلومتر دیگر هم تا آخر شهریور ماه امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
او همچنین از بهره‌مندی طرح‌های بزرگراهی استان از تهاتر نفت خبر داد و گفت: برای نخستین بار در دولت سیزدهم بار سه هزار میلیارد ریال تهاتر نفت برای بزرگراه اردبیل-سرچم و یک هزار میلیارد ریال هم برای دیگر طرح‌های بزرگراهی استان اختصاص یافته است.
حیدری طول بزرگراه‌های استان را ۲۷۷ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ۶۷ کیلومتر راه اصلی استان در دست احداث است که با تکمیل آنها ایمنی جاده‌های استان ارتقا یافته و میزان تصادفات جاده‌ای هم کاهش خواهد یافت.
او با بیان اینکه اغلب طرح‌های بزرگراهی استان دارای ردیف ملی هستند، گفت: این طرح‌ها در قالب قطعات مختلف در شمال و جنوب استان در دست اجرا است که بر اساس اولویت میزان تردد و تصادفات این قطعات تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.
حیدری با بیان اینکه توسعه شبکه بزرگراهی در جنوب استان در مسیر ۱۸۷ کیلومتری اردبیل- سرچم در قالب قطعات مختلف در دست اجراست، افزود: انتظار می‌رود با تخصیص و تامین اعتبارات مورد نیاز با کمک و تلاش مسئولان ارشد استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی شاهد تسریع در روند احداث این شبکه و ارتقای ایمنی جاده‌ای در استان اردبیل باشیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: جاده اردبیل- سرچم اصلی‌ترین مسیر ارتباطی مرکز استان اردبیل به مرکز کشور است و عملیات تعریض و تبدیل آن به بزرگراه جزو اولویت‌های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است.
او افزود: علاوه بر مسیر اردبیل - سرچم، احداث تونل دوم گردنه حیران به طول ۷۳۰ متر، احداث باند دوم رضی – امیرکندی و گرمی – بیله‌سوار به طول ۶۵ کیلومتر و احداث باند دوم پارس‌آباد – سربند – مشگین‌شهر به طول ۶۰ کیلومتر از جمله طرح‌های مهم و بزرگراهی در دست اقدام استان است.
حیدری همچنین درباره آخرین وضعیت بهسازی بزرگراه اردبیل - مشگین‌شهر ادامه داد: در صورت پرداخت مطالبات پیمانکار و تامین اعتبار لازم، این طرح نیز در موعد مقرر بهره‌برداری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.